Äntligen fick jag tummen ur!

Min nuvarande blogg Groovy Green startade jag för att skriva om lite allt möjligt, även om huvudsyftet var att väcka nyfikenhet hos andra när det gäller naturlig och ekologisk hudvård.

Först trodde jag att jag, som med mycket annat, skulle tröttna efter en tids bloggande. Och visst, jag har haft uppehåll lite till och från. Mest för att jag inte riktigt vetat hur jag ska ”bygga upp bloggen” och hur jag vill att den ska se ut utåt, men också för att jag känt att den inte riktigt är JAG. Men det är också min första blogg och som många bloggare säkert känner igen sig i så kan det ta ett tag innan man hittar sin egen stil. Jag vet att jag har en liten trogen skara läsare som jag är väldigt tacksam för eftersom NI ger mig lusten att förmedla det jag egentligen vill och brinner för – naturlig och ekologisk hudvård. Att fler och fler gröna beautybloggar dyker upp är också väldigt roligt eftersom man får en massa bra tips och härlig läsning. På nåt vi känner jag en slags gemenskap eftersom strävan att förmedla ett viktigt budskap knyter oss samman.

En ”grön” vardag känns viktig för mig. Med små förändringar försöker jag bidra till att min familj ska leva så hållbart som möjligt ur ett ekologiskt perspektiv. Människorna förstör naturen tillräckligt och jag behöver inte bidra till det i samma utsträckning som jag gör om jag låter bli att försöka ha eko-tänket i bakhuvudet. Vi köper i den mån det går ekologiska och miljövänliga varor, även om det inte alltid är det lättaste. Att mina barn och kommande generationer blir mer och mer fullproppade med kemikalier som inte finns där naturligt känns väldigt oroande.

 MEN – allt som inte rör naturlig och ekologisk skönhet kommer i fortsättningen att stanna på bloggen Groovy Green.  Den kommer vara som en ”dagbok” som handlar om mig, min familj, vardagen och lite annat smått och gott. Kanske inte lika uppdaterad och intressant, men jag vill ha den för min egen skull eftersom det är kul att se tillbaka, påminnas och för att ”vädra” mig lite. Efter en tids funderande kände jag nu att det var dags med en renodlad beautyblogg – Rosella Beauty.

Rosella Beauty är stället där jag vill samla min ”hobby”. Den ska vara en blogg om allt jag kommer över som rör naturlig och ekologisk skönhet och hudvård – Bara för att jag tycker att det är så jäkla kul! Jag brinner för detta och hoppas lyckas förmedla det här på mitt eget vis. Är hemskt tacksam för tips, era tankar om hur bloggen ska se ut, vad ni vill läsa, förändringar m.m. Hoppas att ni som följt mig tidigare fortsätter att göra det, ni betyder massor!

Under en period, tills jag funnit mig till rätta här, kommer jag köra bloggarna lite parallellt så det kanske blir aningens rörigt ett tag, men det får ni ha överseende med 🙂

Önskar er alla en toppendag!

Psst…vad namnet Rosella kommer ifrån kommer jag avslöja längre fram. Men passande nog är rosella en liten färglad papegojsort. Passande till mig som är en pratglad och färgstark figur 😉

One response to “Äntligen fick jag tummen ur!

  1. Pingback: Gröna Beautyåret 2010, part six |

Kommentera

