Nyfiken på Nuxe deo

Rosenseriens deo har hängt med mig ett bra tag nu, och jag gillar den, men börjar bli nyfiken på annat.  Just nu är det NUXE Tonific Déodorant 24H Protection jag är nyfiken på. Priset är något humanare än Rosenseriens, 135 kr för en eller 195 kr för två. Dessvärre hittar jag ingen ingredienslista. Nån som testat och/eller kan dela med sig av INCI?

 

2 responses to “Nyfiken på Nuxe deo

  1. Aqua, decyl oleate, glycerin, microcrystalline cellulose, c14-22 alcohols, myristil alcohol, glyceryl caprate, zea mays (corn) starch, parfum, capryloyl glycine, sodium benzoate, c12-20 alkyl glucoside, myristyl glucosid, cellulose gum, citric acid, ethylhexylglycerin, sodium hydroxide, xanthan gum, maltodextrin, aloe barbadensis leaf juice, phytic acid, sucrose, serine, stryphodendrion adstringers bark extract, arginne, PCA, alanine, threonine, bambusa vulgaris leaf/stem extract, tocopherol, mourera fluviatius extract (N1306/A)

    Puh! Och inte luktar den gott heller, den luktar exakt som något vanligt rengöringsmedel citron, en frän och stark lukt. Höll torrt några timmar, sedan blev det ganska fuktigt.

  2. Ååå..tack snälla för att du tog dig tid. Doft Á la rengöringsmedel vill jag inte ha i armhålorna 😉

Kommentera

