Vad skulle jag med denna till?

SENSES BY NATURE, NATURPARFYM VANILLA ORIENTAL

Finns här, 95 kr för 15 ml

Nog för att den är ekologisk, det ger vi tummen upp för, men tanken med en parfym är ju att man ska dofta något. Inte bara i tjugo minuter, utan åtminstone halva dagen. Jag var nog snål och trodde jag gjorde ett fynd, eller nåt.

Tror jag använt denna tre gånger. Själva doften är det inget större fel på, den luktar vanilj och lite åt citrushållet. Men jag anar även lite av ricinoljan som den huvudsakligen baserats på. Ricinolja går ju inte in i huden precis så det blir mest en kladdig fläck som till slut inte luktar nåt alls. Kanske är det bara på mig den inte funkar, att min egna doft tar över. Inte vet jag.

Bäst:  Rollon-flaskan som underlättar doseringen.

Sämst: Doften försvinner efter väldigt kort stund.

Min bedömning: IG

Motivering: Fyller inte sin funktion och känns därför som waste of money.

Köpa igen? – Nope

Är du nyfiken och vill ärva den? Är hållbar åtminstone 3-4 månader till. Maila mig på rosellabeauty@hotmail.se inom två veckor och berätta varför du läser min blogg samt vad du vill läsa om i fortsättningen, så låter jag slumpen avgöra i vems brevlåda den dimper ner 🙂

INCI: Ricinus Communis Oil, Perfume, Limonene, Linalool, Benzyl Benzoate

One response to “Vad skulle jag med denna till?

  1. Pingback: Nytt användningsområde « Rosella Beauty

Kommentera

