Ansiktsvatten från Essential Care

ESSENTIAL CARE CITRUS FRUIT TONIC, 30 kr för 100 ml på rea (finns här för 229 kr)

Ännu ett fynd från superrean med kort datum (okt 10). Vet inte riktigt vad jag ska tycka om produkten. Huden känns rejält återfuktad och fräsch, men lukten.. (inga dofter duger tydligen för mig 😛 ) Som Hannah på bloggen Naturligt Snygg skrev:

Den luktar också bondgård och inte så mycket citrus som namnet antyder.

Även om jag skrattar lite åt det så måste jag hålla med. Innan jag läst det hon skrivit så sa jag faktiskt till min man efter ett tags användning att den luktar ”kokiss”. När jag precis fått hem flaskan och sprejade lite tyckte jag den luktade fräscht av citrus, ylang ylang och bergamott, men jag vet inte riktigt var de dofterna tog vägen (eller vad jag fick det ifrån?).

För att tala om flaskan så tycker jag spraymunstycket ger en rejäl dusch – bra. Fast jag upplever ändå att den mest spayar i en cirkel, det hamnar alltså inget i mitten på det området man riktat mot (fattar ni?).

Bäst: Återfuktar riktigt bra.

Sämst:  Jaa..det här med doften igen. Ingen hit.

Min bedömning: G+

Motivering:  Att ansiktsvattnet inte riktigt når upp till Väl Godkänd beror mycket på lukten som för mig bidrar mycket till helhetsupplevelsen. Eftersom ordinarie pris är ganska högt i förhållande till mängden innehåll, kräver jag lite mer av produkten än att det ska återfukta bra. Munstycket är också ett litet minus eftersom jag tycker en del hamnar vid sidan av när jag sprayar.

Köpa igen? – Nej.

INCI: Hamamelis virginiana, Aqua, Calendula officinalis, Citrus cinensis, Citrus paradisi, Citrus limonum, Cymbopogon citratus, Citrus aurantium bergamia, Cananga odorata, Limonene.


Kommentera

