Smygtitt Nvey Eco & Lavera

Inte bara produkter från Nvey Eco klickades hem i fredags(natt). Kom på att jag visst behövde nytt hårspray och att tandkräm (som inte smakar pyton) saknas hemma. As usual kladdade, klämde och sniffade jag igår när jag hämtade ut mitt paket. Tandkrämen från Lavera har jag testat tidigare och kände att jag ville ge den en ny chans. Vet att övriga familjen accepterade denna utan protester. Kan även skvallra om att hårsprayet verkar hållbart och har en doft som för tankarna till en tutti frutti-påse. Var tvungen att bjuda på en bild av läppstiftet (nr 351). Härligt höstig färg, som jag tycker drar mer åt brunt än vad bilden visar. Sitter som berget 🙂

Nåt som jag tror är en söt liten badmuffins fick jag med från shoppen också. Undrar vad den innehåller?

 

7 responses to “Smygtitt Nvey Eco & Lavera

  1. Åh, jag har klurat lite på miljövänlig hårspray.. Den enda hårspray av konventionella märken som jag tycker funkar för mig är Schwarzkopf ”got2b”, så frågan är ju om du vet nån bättre hårspray för mig att investera i tills nästa gång? Prismässigt tycker jag en hårspray inte borde kosta mer än en femtiolapp, men är det eko kan jag tänka mig att betala lite mer! 🙂

  2. Laveras tandkrämer är suveräna! Gillar också Logonas tandkrämer, speciellt den som heter Herbal Dental gel peppermint, en grön tub.

  3. Nu ångrar jag faktiskt att jag inte köpte en annan tandkräm..haha.. Testade tandkrämen igår och den gjorde mig lika torr i munnen som jag mindes 😛 Det får kanske bli Logonas nästa gång, har hört gott om den.

    Min favvo är Parodontax, som jag brukar köpa i lokal hälsokost. Den är tyvärr rätt dyr (76 kr för 75 ml). Smaken är speciell, men man känner sig verkligen ren och fräsch i munnen efteråt. Hittade faktiskt den på nätet nu för 49 kr http://www.farmateket.se/product.html?product_id=559

  4. Naturlig hårspray är något jag också borde införskaffa, även om jag inte använder hårspray särskilt ofta, men ibland vill man ju vara lite extra fin. Jag har funderat på den från Sante men den här verkar ju vara riktigt härlig. 🙂

    • Ja, jag gillar den hittills. Gjorde lite lite mer avancerad frisyr idag och den har hållt riktigt bra trots skogspromenad med grenar i håret 😛 Tycker inte håret ser så stylat ut, utan mer naturligt med fin glans.

  5. villken fin läpp färg!

Kommentera

