Smygtitt igen

 

Ytterligare ett paket låg och väntade. Kunde knappt bärga mig, jag blir som ett barn på julafton och slet upp paketet i bilen. Som tur var blev jag inte som ett besviket barn som fått farmors stickade raggsockor i ett paket – tvärtom 😉

Högst upp till vänster på översta fotot ser ni Nvey Ecos Compact Bronzer i färgen Oasis. Är nog egentligen tänkt för mörkare hy, men funkade bra att ta yttepyttelite på en borste och svepa över ansiktet. Är för min del mest tänkt som rouge och faktiskt även som ögonskugga. Bredvid är en concealer i nyansen Neutral. Krämig, ganska fast och verkar maskera bra.

Läppglansen är de jag väntat mest på. Överst är ”Cristal”, en transparent nyans med små skimmerkorn, som ni kan se på handryggen. Gör mina läppar, som vanligtvis är rätt röda, lite ljusare än vanligt. ”Fresh” är mörkare korallfärgat med underbart skimmer och rikt på pigment. Min favorit bland glossen. Även ”Coco Honey” är rikt på pigment. Är riktigt snyggt, lite skimrande, mjölkchokladfärgat som drar åt det röda hållet. Underst på översta bilden är Lip Plumpern. Pirrar på läpparna av mint och kanel, men blir lite starkt om man råkar få det i halsen (som jag lyckades med).

Ojdå, glömde ju fotkrämen från i+m. Luktar som Vicks citron, härligt. Smetade på ena fossingen och känner på mig att den kommer tillfredsställa mina fötters behov av fett och fukt.

Paketet kom härifrån förresten.

 

 

5 responses to “Smygtitt igen

  1. fin blogg, besök gärna

  2. Vilket underbart paket! Jag är totalt beroende av läppglans, blev mkt nyfiken på dessa – hur känns de på?

    Tack för omtanken och hälsningen på bloggen, det värmer!

    // E

    • Dom känns sköna på, inte sådär kletiga utan mjuka och ger fin glans. Har inte haft på mig något av dem någon längre stund ännu, så hur de känns efter ett tag kan jag inte säga än. Vissa glans kan ibland bli lite ”torra” efter en stund tycker jag, får se hur dessa är.

      Är du nyfiken kan du mejla mig om några dagar så har jag säkert mer info. Mailadress finns under ”Om mig”.

  3. Nvey Eco’s läppglans är helt fantastiska. De är otroligt pigmentrika och känns jättesköna på läpparna:)

Kommentera

