Läsa och ifrågasätta

Japp, det är precis vad jag ska göra. Ifrågasätter gör jag så gott som varje dag, men det är alltid trevligt med fördjupade kunskaper och att upptäcka nya saker för att få lite nya infallsvinklar. Igår var jag på biblioteket och hämtade ut de tre första böckerna jag paxat:

Fr.v.

* Handgjord Naturkosmetika av Finn Andersen (Kommer nog inte tillverka krämer och tvålar själv, det överlåter jag åt andra, men det kan vara kul med enkla tips och att se hur det kan gå till)

* Guldet från växterna av Finn Andersen (Tar upp en massa intressant om dessa fantastiska oljor som jag verkligen ser fram emot att lära mig mer om)

* Skönhet – till vilket pris? av Rita Stiens (Verkar vara en bok som alla skönhetsjunkies borde läsa för att, om inte annat, uppmuntras till ett kritiskt tänkande)

Har du läst någon av böckerna?

Först ut för mig är den sistnämnda boken som känns som en lärobok. Jag har redan hunnit läsa och skumma igenom en del. Självklart kommer jag dela med mig av saker jag vill belysa lite extra, berätta om eller kanske t.o.m. diskutera kring. Det är ju precis vad syftet med bloggen är, att ventilera, diskutera och informera 🙂

Förutom dessa har jag bokat ett par-tre böcker till och dessutom beställt två stycken böcker på engelska som jag tänkte försöka ta mig igenom. Återkommer när dessa hamnat i min besittning.

Även om det mesta finns att läsa om på nätet så är det inget som går upp emot att ha en fin bok att bläddra i när man ligger i en varm säng under ett fluffigt täcke.

2 responses to “Läsa och ifrågasätta

  1. Guldet från växterna är underbar, om jag vore du skulle jag se till att få den i julklapp:)

Kommentera

