Minispa med kottarna

Önskar att jag hade bilder på det totala kaoset som utspelade sig i vårt badrum igår. Mina tre små älsklingar (10, 6 och 1,5 år) och jag skulle nämligen ha minispa med ”alla mammas roliga krämer å grejer”, ”är dom också eko-nånting och utan gifter som du alltid säger?” Det gäller att lära dem från början 😀 Barnen fick välja fritt vilka saker vi skulle använda och jag lyckades i alla fall minnas vilka de var, förutom vilken bodylotion jag smorde in mig med i slutet av kaoset som bestod av näsblod, utsmetad rakkräm och torkade blomdelar på golvet. Här är produkterna som fick vara med:

Medan minstingen och lilla donnan på 6 år hoppade i duschen satte jag storkillens fötter i ett välbehövligt fotbad med Lisen Organics blommiga fotbadsalt där han fick sitta tills vi var klara i duschen.

Smulans hår fick sig en tvätt med Bentley Organics granatäppel-schampo kompletterat med solrosbalsam, vi andra två skulle tydligen använda 2i1-varianten med Jordgubb från 100% Pure, vilken även samtliga barn använde till kroppen (funkade sådär till mitt hår kan jag meddela). Jag skrubbade mig med Weledas björkskrubb (för att få slut på den nån gång!) och hoppade ur för att hjälpa till på fotvårdsavdelningen 😉 Just ja, mitt ansikte rengjordes (efter smulans fina sminkning på mig) med rengöringsmjölk och rengöringskräm från Dr.Hauschka.

De två äldsta barnen fick fotmassage med Flowers Blå Fotkräm (som de gärna sett att de fått smaka på) och naglarna klippta. Till kroppen valde smulan Natura Organics Energizing Body Lotion och i+m’s bodylotion Relax med apelsin och vanilj fick göra storkillens hud mjuk. Mitt i allt torkande, smörjande och masserande lyckades jag ge mitt ansikte en dusch med Dr.Hauschkas ansiktsvatten normal, ögonkräm med kaffe från 100% Pure och såklart var jag tvungen att testa Flowers vitaminkräm. Fick inte glömma att smulan också minsann skulle ha ansiktskräm, så hon fick en klick Weleda mandel intensivkräm på sina rosiga kinder.

Efteråt var jag helt slut och badrummet såg ut som en krigszon, men kottarna var åtminstone nöjda och glada.

4 responses to “Minispa med kottarna

  1. Vilket härligt och väldoftande kaos:-))! Min sjuåring har också börjat få smak för det här med härliga produkter och behandlingar… Han gillar speciellt kittlande handscrub från Love The Planet och varje kväll vill han ha fotmassage med mintdoftande fotkräm från Speizia. Mysiga stunder tillsammans och ett perfekt sätt att få dem medvetna om både produkter och sig själva!!

  2. Hahaha..verkar som ni hade en mysig och turbulent stund.. :o) va kul att ungarna uppskattade det..förstår om du är helt slut efter denna spaupplevelse med kidzen..bra innitiativ i alla fall ;o) kraam

Kommentera

