SKÖNHET – till vilket pris?

Nu har första boken jag lånade på bibblan lästs ut. Bara namnet ger en tankeställare. För den som är helt ny inom området naturkosmetik eller för dem som vill veta lite mer är detta en intressant bok. Man får veta lite mer om INCI och olika märkningar, även risker och alternativ till konventionell kosmetika tas upp i boken. Det finns ett överskådligt lexikon över olika ingredienser i kosmetika för de som vill ta sig en extra koll på vad produkterna i badrummet egentligen innehåller, vilket är bra, men för den som redan någorlunda lärt sig urskilja namnen på bovarna i INCI känns boken inte så djupgående.

Något jag lade extra mycket märke till var att Logonas produkter hyllas väldigt. Kan också se att fotona i boken bl.a. kommer från Logona Naturkosmetik. Detta gör att jag har lite svårt att se att boken är skriven av någon som är helt oberoende, vilket också gör att jag inte riktigt kan ta till mig och övertygas av allt som skrivs. Men att läsa boken för lite nyttig information och att inte vara helt okritisk är absolut ett bra steg på vägen om man vill bli mer medveten.

Boken är skriven av Rita Stiens och finns att köpa här för ca 206 kr.

3 responses to “SKÖNHET – till vilket pris?

  1. För skönhetsjunkies är ju detta väldigt intressant. Synd att du upplevde det lite skevt.

    Önskar jag orkade vara mer medveten men jag har verkligen ingen ursäkt, förutom att jag är lat. Ärlighet borde räknas för något =)

  2. Pingback: Ingredienser, Neobio och Torr hud |

Kommentera

