Bra bas under 300 kr

Jag vill återigen passa på att påminna om rean i denna webshop, speciellt eftersom jag fått fler läsare på senare tid, vilket är jättekul 😀

Vet att flera uppskattar budgettips eftersom många naturliga och ekologiska produkter ofta ligger lite högre i pris och ibland kan det vara avgörande för att man väljer konventionella alternativ istället.

Jag knåpade ihop ett exempel på en inköpslista från den webshoppen som slutar strax under 300 kr inklusive frakt:

Eco Cosmetics:

* Facial Cleansing Milk, 48:30 kr

* Ansiktsvatten, 62:30 kr

* Fuktighetskräm, 55:30 kr

Bentley Organic:

* Duschkräm 39:90 kr

* Bodylotion 62:30 kr

Frakt: 29 kr 

Totalt: 297 kr

Perfekt för den tunna plånboken! (Kan dock inte garantera att samtliga produkter finns kvar)

6 responses to “Bra bas under 300 kr

  1. Pernilla/ekoenkelt

    Men! Varför har jag missat deras lagerrensning? Passar ju perfekt för mig just för tillfället då studentekonomin har visat sig från sin värsta sida!

    Men min beställning hamnade på 399kr.. uj uj. 🙂

  2. Så bra att jag tipsade om det då 😉 Vad blev det för saker du klickade hem? *Nyfiken*

  3. Nu klickade jag hem för en hundralapp även om jag inte anser mig behöva det. men jag köpte två av Bentley Organics duschkrämer. Går ju alltid åt och det kan vara kul att prova lite andra varianter. Weleda är ju annars min favvo! Kram

    • Som du skriver, duschkrämer går ju ändå alltid åt 😉 Har själv inte testat nån av duschkrämerna från Bentley Organic, bara sniffat, så det ska bli spännande att se vad du tycker 🙂

  4. Bra tips! Behöver bunkra upp med sköna bodylotions, några tips? Nyfiken på Bentley Organic, har aldrig testat…

    Må så gott!

    • Har inte heller testat Bentleys bodylotions, bara luktat och de verkade okej.

      Hmm..tips. Deror ju lite på hur doftkänslig du är, speciellt nu när du är gravid (jag mådde illa av typ alla dofter). Tycker Urtekram har bra budgetalternativ, finns i flera dofter (även typ oparfymerad för barn) och du hittar den i flera hälsokost-shoppar. Den jag använder nu från Natura Organics – Energising, luktar milt av citrus och gör huden mjuk och fin. Finns hos EKO Princess. Annars är ju jag galen i 100% Pures produkter, som finns i en massa härliga dofter. Har tyvärr bara testat bodylotion med nektarin, med den var riktigt härlig. Är i pumpflaska dessutom.

      Förresten, du har inte testat kroppsoljor? Rosenseriens kroppsolja med havtorn är ljuvlig, men den doftar ganska starkt av ros och typ tvål.

Kommentera

