Istället för RevitaLash

Kastade mig över Babushka’s Beauty Secrets idag efter ha hämtat den i brevlådan (läs mer om den här). Jag har verkligen sett fram emot att gotta mig i alla recept på enkla masker, läppglans och gud-vet-allt som man kan göra med enkla ingredienser från från fruktkorgen, kylskåpet och den egna hudvårdshyllan. Har inte hunnit så långt ännu, men kan säga att den verkar uuurmysig! Och innan ni lägger er tänkte jag ge er ett tips för längre ögonfransar som jag hittade i boken. Det enda ni behöver ha hemma är ricinolja och bomullstussar/paddar.

Doppa varje kväll bomullen i en tesked ricinolja och placera längs med övre och nedre fransraden, sedan över hela fransarna. (Jag tror inte bomullen ska vara kvar, kan bli lite svårt att sova då 😉 ) Ha tålamod ett par månader för ricinoljan ”..makes lashes grow like that of a cow.” även om det tar lite tid.

100 ml ricinolja finns t.ex. här för knappt 30 kr. Tror att ekologisk är något dyrare. Bra mycket billigare och snällare än RevitaLash. Vore ju grymt om det funkar 😀

 

 

 

 

 

3 responses to “Istället för RevitaLash

  1. Har du kommit i kontakt med Lisen Organics produkter och hennes SPA med olika ingredienser från kylskåp och skafferier. I love them, deeply!

    Spännande med ricinolja. Jag gillar uttrycket ”..makes lashes grow like that of a cow.” Haha. Klockrent. Man kanske ska testa?

    • Japp! Jag har kaffeskrubben, ansiktsserumet och bivaxsalvan. Underbara allihop! Har även testat ansiktsvattnet som jag tyckte var sådär.
      I bokhyllan har jag hennes första bok med en massa recept. Har dock inte gjort särskilt många eftersom det ofta fattas en och annan grej hemma, men den är mysig att bläddra i 😉

      Du får testa och recensera Babushkas recept 😀 Mina fransar är redan ganska långa, men det vore ju skoj att se om det funkar även om det låter aningen kladdigt med ricinolja runt ögonen 😛

  2. Åhå, då har du verkligen testat Lisens produkter. Jag älskar ansiktsvattnet dock (apelsin/ros), och tycker det är fräscht och uppiggande. Men produkter fungerar ju olika på olika människor, precis som parfymer. 🙂

    Tyvärr har jag riktigt långa ögonfransar jag med. Hade de gjort dem tjockare och tätare, så hade jag kört på med en gång. 🙂 Men någon kanske är intresserad att prova?

Kommentera

