Mint & Berry och åcquarella vattenbaserade lack

Eftersom jag ligger utslagen med drygt 39 graders feber känner jag mig inte på topp för att skriva några direkt avancerade inlägg och fota och greja. Hade ju tänkt ge er ett första utlåtande om mina Tsi-La parfymer som kom hem idag, men jag känner ingen lukt så det är kört.Det blir lite mer shoppingtips istället.

Man kan inte precis klaga på att det finns vattenbaserade nagellack i överflöd så att det är svårt att välja. Stötte på ett främmande märke när jag surfade runt – åcquarella (eller Acquarella som dom skriver på sidan) i amerikanska webshopen Mint & Berry. Kostar ca 120 kr/st och de fraktar även internationellt. Fina lack, synd bara att jag bet av naglarna efter bröllopet.

   Water-Based Nail Polish - SmeltedWater-based Nail Polish - PomegranateWater-based Nail Polish - WickedWater-based Nail Polish - Vamp

Kvinnan bakom Mint & Berry är Charmaine Leah som också driver gröna beautybloggen Glamology. Intressant med webshoppen är att de har valt att endast ta in produkter som hamnar på 2 eller under på Skin Deeps tiogradiga skala över hur skadliga ämnena i produkten kan vara. Läs mer här. Det står dessutom att läsa om man klickar på flera av produkterna var på skalan de hamnar. Vore toppen om det fanns en svensk sådan webshop så att den som vill slipper lusläsa INCI.

3 responses to “Mint & Berry och åcquarella vattenbaserade lack

  1. Det vore verkligen bra om andra webshopar skulle göra det också. Riktigt fina färger fanns det ju faktiskt på nagellacken, undrar bara hur det är med hållbarheten… 🙂

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Krya på dig! Tur att det är ruskigt väder så att du har ytterligare en anledning att ligga i soffan och dricka té! 🙂

Kommentera

