Hemkammat från Tradera

I våras var jag en riktigt flitig traderare. För det mesta fungerar det bra. Har både köpt och sålt en hel del och endast tre affärer har krånglat. Mobiltelefoner ska man nog akta sig för att köpa, jag fick hem en telefon som inte hade täckning nånstans, dessutom tillkom tullavgifter när jag hämtade ut den. Som tur var fick jag pengarna tillbaka, men fick aldrig nån korrekt adress till säljaren så jag kunde skicka tillbaka telefonen. Personen i fråga har inte hört av sig än.

Nu till det roliga med Tradera. Utbudet på den gröna beautyfronten är inte särskilt stort, men det brukar ofta finns lite från bl.a. Weleda, Dermanord och Rosenserien. Många känner nog till dessa så det är inte alltid man kan göra några direkta fynd. Däremot Nvey Eco är tydligen inget populärt sökord. Jag sökte på ekologisk och fick upp en hel sida med makeup från just Nvey. Kollade lite vad det var för försäljare och det visade sig vara en salong som fanns på nätet, men inte hade webshop utan sålde ut på Tradera istället. Jag kunde så klart inte hålla mig, speciellt inte efter misslyckandet att beställa mineralpigment från MAD. Det roliga var att ingen annan ens la bud på vissa av auktionerna!

  • 2 st läppstift i rosa nr 359 och 362, 99 kr/st
  • Flytande foundation nr 512, 99 kr
  • Rouge nr 955, 99 kr
  • Ögonskuggepalett nr 5 bruna/guldiga färger, 99 kr (kort datum)
  • Ögonskuggepalett nr 6, 199 kr
  • Singelskugga nr 165, 9 kr (utgånget datum)
  • Hårkit från Sante m spray, vax och hårskum, 135 kr

Totalt gick allt på knappt 900 kr inkl. frakt. Snacka om fynd! Bara en foundation och palett från Nvey Eco går loss på närmare 900 kr. Så att ta en titt på Tradera är absolut att rekommendera.

Här är ett par bilder på skuggor, rouge och läppstift. Den översta är tagen med blixt för att få fram det fina skimret i vissa av skuggorna och läppstiften. Numren är också de enda ”namnen” på varje färg.

5 responses to “Hemkammat från Tradera

  1. palett 6 och rouget 955 är jag mina favoriter alla kategorier. Det var ju väldigt billigt. Har inte ens tänkt tanken att kolla Tadera.

    • Det hade inte jag heller, men är glad jag gjorde det. Palett 6 har jag suktat efter ett bra tag, sååå fina höstiga färger. Rouget är jättefint, kinderna blir sådär härligt rosiga som om man nyss kommit in från kylan.

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Men, jag som säljer på tradera mest hela tiden. Att jag inte tänkt på att kolla där!

  3. Pingback: Gröna Beautyåret 2010, part one |

  4. Pingback: Gröna Beautyåret 2010, part six |

Kommentera

