Veckans blogg!

Eftersom jag legat sjuk i veckan har jag inte orkat engagera mig så mycket mer än i mina böcker (och kanske lite i mina nya produkter 😉 ). Jag vet i alla fall att jag känt mig lite extra uppiggad av att kika in hos EcoMuffin. Vera (eller Veronyca) känns som en varm person med ett stort grönt hjärta. Hennes blogg har nästan varit som att kika in på en mysig liten chatt om allt från kattmat, disktrasor till balsammetoden. Jag har kommit på mig själv att sitta och småle när jag läst och skrivit – precis vad jag behövde! 🙂 Den positiva andan och nyfikenhet på allt grönt smittar av sig.

12 responses to “Veckans blogg!

  1. Åh, vad gullig du är. Jag blir så rörd av dessa ord ska du veta. ❤ Och du inspirerar mig väldigt, väldigt mycket! Tillsammans kan vi förändra. Kram & Karma

  2. …och krya på dig. Ett bra mormorstips som är bra när man är sjuk är:

    2½ dl mjölk (eller sojamjölk eller liknande)
    1 msk smör
    1-2 msk honung
    kanel

    Värm upp mjölken och tillsätt smör, honung och pudra lite kanel över efter smak. Drick, och du blir genast lite bättre (det säger min mormor och konstigt nog så brukar det bli så). För bästa resultat – låt någon annan göra det åt dig. 😉

    • Och jag blir väldigt glad att höra att du inspireras av mig. Alla gröna bloggar fyller en så viktig funktion anser jag. Varje gång någon berättar för mig att de köpt en eko-kräm vill jag bara ge dem en klapp på huvudet för att de öppnat ögonen 😉

      Jag ska absolut be min man koka ihop din mormors recept till mig innan läggdags så jag är ordentligt kry imorgon lagom tills hela huset fylls med barn igen 🙂

      Kram kram

  3. Det som är så fantastiskt är att när någon (i detta fall du) visar att du gillar något och visar det, så får man oftast igen det tusenfalt. Har du sett filmen ”Send it back”? Lite som den. Och jag håller med dig – tillsammans kan vi göra mycket för att inspirera varandra och andra.

    Säg att mannen ska laga till det med kärlek (många tycker smöret är äckligt, men det smakar gott och lenar i halsen). Tihi. Vi väntar på undervek under natten. 🙂

    • Har inte sett filmen. Något jag måste se kanske? Jag tycker att man alldeles för sällan talar om att man uppskattar någon, speciellt människor man inte känner så väl eller alls för den delen 😉 Är själv dålig på det. Din glädje över mina små ord har gjort min dag 🙂 ❤

  4. Pingback: BloggKarma | ECOMUFFIN

  5. Ett tips angående mormors recept: Min mamma gjorde nåt liknade men hade en klyfta pressad vitlök i också!! Det blir jättegott , förutom för baskiluskerna!! 😀

    • Hmmm..vitlök. Känner mig lite skeptisk till smaken. Hjälper inte Veras mormors recept för att rensa ut de sista bacillerna så får jag kanske överväga din mammas recept 😉

  6. Hoppas att du kryat på dig. Veras Mormor blandning lät bra och god 🙂 Ja, och du vet ju att jag förstås kommer att förorda eteriska oljor 🙂 Ravensara, citrus och tea tree ❤
    Kram Gabriela

    • Tack Gabriela, jag är på bättringsvägen. Veras mormors blandning VAR god, dessutom fick jag plötsligt lättare att svälja 🙂 Kanske de eteriska oljorna får vara nästa alternativ, men hur använder jag dem? Kram kram

  7. Åh, jag tror jag ska ta en genom gång av eteriska oljor. Dels så gör de stor nytta via huden (man använder då en basolja om man inte tagit en färdig blandning) och man andas in den- mer effektivt (och framför allt mycket säkrare) än via munnen. Jag brukar också avända dem i aromastreamers eller aromalampor. Kramkram G

    • Jaaa! Kan du inte göra det? Eteriska oljor är något jag är väldigt nyfiken på, men inte lagt ner så mycket tid på att fördjupa mig i – ÄN 🙂 Kram på dig!

Kommentera

