En kortis om Tsi-La Misaki

När jag beställde mitt provkit på Tsi-La-parfymerna skickade Nina på Indulge.se med ett prov på Misaki för att leveransen dröjde lite (vilket jag redan informerats om vid min beställning). Bra service tycker jag!

Så här skriver de om Misaki:

Misaki är en förförisk och inbjudande ekologisk parfym med doft av fransk lavendel, te, siciliansk bergamott och krossad mint. Parfymen är mild, rogivande och har även inslag av vanilj och delikat neroli.

Misaki innehåller extrakt från rött te, kakifrukt och gojibär som är rika på antioxidanter. Ekologisk parfym när den är som bäst! 

 

Jag kände med en gång att Misaki inte skulle bli min favorit. Mitt doftsinne uppfattar en tydlig dominans av lavendel blandat med mossa som direkt för tankarna till min farmor när hon levde, vilket i och för sig är trevligt. ”Luktar mormor”, sa min man. Gammaldags skulle jag vilja kalla doften – och äkta. Det känns som att Tsi-Las parfymer blandas i harmoni med kroppens naturliga doft och aldrig blir det minsta ”stickig”. Jag anar en hint av té framåt eftermiddagen, då doften trots sparsam dosering fortfarande sitter kvar.

Min fina vän Birgitta, som var hos mig på besök idag, älskar lavendel och tyckte den luktade härligt, så nu har Misaki fått ett nytt hem hos henne 🙂 Dessutom hade hon knappt hört talats om att det finns ekologiska och naturliga parfymer så vi sniffade för glatta livet på Tsi-La-proverna.

Prov på Misaki finns här och kostar 22 kr.

Kommentera

