Tvätta håret baklänges

No More Dirty Looks är boken jag fördjupat mig i just nu. Läste ett tips jag tyckte var lite spännande – att tvätta håret i fel ordning. Man börjar alltså med balsam, allra helst lite oljemassage i hårbotten innan. Sist tvättar man håret lätt med schampo för att få ur eventuellt överskott av balsam och oljor.

Jag har testat ett par gånger nu och undrar om inte håret känns mindre torrt. Kanske beror det på att jag bytt schampo och balsam ganska nyligen. Inte vet jag, men jag ska fortsätta experimentera så får vi se. Det föreslås också att man tvättar kroppen med balsam, men mina värdefulla droppar av John Masters balsam sparar jag helst till håret. Kanske mitt Bentley Organic-balsam kan få ett nytt användningsområde 😀

 

One response to “Tvätta håret baklänges

  1. Sv: Hehe ja, visst är hon söt 🙂

Kommentera

