Mer eko-mejk

Idag har jag haft lite svårt att omvandla alla mina idéer till blogginlägg. Vet inte var jag ska börja eller exakt vad jag ska skriva. Har bara halvfärdiga utkast som jag inte vet hur jag ska spinna vidare på. Bloggkramp? – Nää. Jag får bara inte tummen ur.

Jag fick i alla fall tummen ur att ta lite foton på dagens makeup. Tycker det är så kul att jämföra olika sminkningar man gjort, lite inspiration till sig själv så där. Det blir ingen utförlig förklaring av vad jag använt eller hur jag gjort, bara en kortis. Och små bilder som ni får klicka upp själva…

  • Primer 100 % Pure
  • Mádara Tinting Fluid
  • Puder 100 % Pure Peach Bisque
  • Nvey Eco rouge nr 955, bronzer Oasis Nvey Eco under kindbenen
  • Samtliga skuggor från Nvey Eco, Vit från palett 1, rostfärgad fr palett 5 och mörk grå/svart från palett 6 (även längs med övre och undre fransraden. Den rostfärgade innanför nedre fransraden på vit kajal från Korres.
  • Mascara 100 % Pure
  • Nvey Eco läppglans Fresh

Och sen får jag inte glömma att jag ”fäste” basen efter jag pudrat med toner från Afriteaque för att också få lite mer lyster i huden.

9 responses to “Mer eko-mejk

  1. Sv: Tack! Får hoppas det.

  2. vad tycker du om 100%pures mascara ? kram

    • Än så länge är jag ganska nöjd. Idag slarvade jag bara när jag målade på den, så det går att få den bättre än vad den är på bilderna. Önskar kanske att det var lite lättare att bygga upp längd på fransarna. Då jag inte använt den så jättelänge är det svårt att komma med ett utlåtande eftersom det ibland tar tid innan man får in snitsen med olika typer av mascara 🙂

  3. Pernilla/ekoenkelt

    åh, jag undrar också om mascaran! Får man riktigt mycket mascara på fransarna så att de blir riktigt svarta och tjocka? Längdmascaror behövs inte för mig.. Mascara är det snart dags för att köpa nytt (och eko!) så jag är extra nyfiken. Hur ligger den i pris? 🙂

    • Njae, de blir inte tjocka i ett svep om man säger så, utan man får arbeta ganska mycket själv. Tycker svärtan blir rätt bra och den har suttitt på plats riktigt bra trots att jag var ute i regnväder idag. Dr.Hauschkas volymmascara ger tjockare fransar, men den är lite kladdigare och släpper väldigt lätt om den kommer i kontakt med fukt. Båda ligger runt 200 kr, vet att jag betalade 195 kr för mascaran från 100 % Pure. Tror de flesta naturliga mascaror ligger i den prisklassen. Skrev ju om en från Living Nature häromdan som är något billigare. Den är jag lite nyfiken på.

  4. Super snygg make-up!! Ögonen är magiska och det ser så fräscht ut! Önskar dig en underbar fredag snygging 🙂

  5. Hello hottie! Jag applåderar verkligen dina bilder på dig själv. Bra!

    • Men ooo, nu rodnar jag nästan lite här 😉 Tack kära du! Jag får väl slänga upp lite bilder då och då, så vi får lite eko-mejk gjord av vanliga lekmän 😀

Kommentera

