Ljuvliga dofter från Tsi-La

”Sensuella, varma och levande”, så beskriver jag dessa underbart väldoftande, helt naturliga parfymer. Flera gånger om dagen har jag gått och sniffat på mina provex som jag efter lång väntan äntligen kunde beställa här för 165 kr.

 

Jag måste också säga att doftbeskrivningarna sannerligen stämmer överens med verkligheten:

 

 

Fleur Sauvage – doftar härligt blommigt av natthyacint och jasmin. Till en början ganska skarp doft, men som snart blandas härligt med min egna doft till en väldigt mjuk, välluktande doftsymfoni som för mina tankar till grönskande årstider.

Kizes – så härligt frisk och fräsch! Även om den doftar mycket citrus så känns doften aningen kryddig och lite spännande med tydliga inslag av fläderblommor. Ibland kan friska citrusdofter bli lite stickiga, men Kizes hamnar verkligen inte i den kategorin. Doftar lika gott på min man som på mig. 

Ilang Ilang – exotisk, mjuk och söt med en tydlig dominans av kokos och vaniljdoft utan att för den sakens skull bli sliskig. Ilang ilang och svag ton av söt citrus lyfter doften till ytterligare en nivå.

Fiori d’Arancio – en söt, men ändå frisk, varm doft av apelsinblommor, honung och vanilj som känns väldigt romantisk och feminin.

Kesu – min absoluta favorit, som jag först tyckte doftade aningen märkligt av trä, kåda och rökelse. Ju mer jag luktar på den, desto mer växer den – helt fantastisk och oerhört speciell. Den känns verkligen mystisk och sensuell, med en svagt blommig doft som anas i bakgrunden. Doften får mig att känna mig oemotståndligt förförisk. Provade den på maken också och jag kunde inte sluta sniffa på honom.

När jag först lät näsan bekanta sig med dem var jag faktiskt inte så oerhört imponerad. Men på något sätt har de växt mer och mer ju mer jag använt dem. Parfymerna blandar sig verkligen med ens egna doft och blir väldigt speciella. De doftar helt annorlunda på min man och mig, vilket jag tycker är häftigt.

Nina på Indulge gav mig även tips om att man kan blanda parfymerna med varanda för att få sina egna speciella kombinationer. And I really like it! Jag kan få fram den perfekta doften just för mig och mitt humör. Blandningen av Kizes och Kesu sänder mitt doftsinne till sjunde himlen! 

Vad som gör mig en smula besviken är att Fiori d’Arancio, Ilang Ilang och Fleur Sauvage doftar väldigt, väldigt svagt efter ett litet tag. På så vis blir dessa också aningen odryga och med tanke på att 4 ml kostar ca 365 kr så blir det ganska dyrt i längden om man vill bättra på doften under dagen. Jag vill dofta mycket! Vill nog ändå påstå att det för min del är värt det eftersom dofterna är helt förtrollande.

Hoppas på att någon i min omgivning ser till att fyrpacket med dofterna Fleur Sauvage, Kizes, Ilang Ilang och Kesu hamnar i min badrumshylla, för kitet kostar trots allt ca 850 kr för totalt 16 ml. Definitivt högst på önskelistan just nu.

 

2 responses to “Ljuvliga dofter från Tsi-La

  1. Pingback: Rich Hippie x2 «

  2. Pingback: Gröna Beautyåret 2010, part six |

Kommentera

