Idag blir temat blommigt och oljigt

Sitter just nu med olivolja i hela håret och är redo för lite pyssla-om-mig-själv-time (det får ni ingen bild på 😉 ) i väntan på att maken fixar middag. Imorgon ska jag på partaj och då måste man ju vara lite extra fräsch och fin. Dagens spa-tema är blommigt och oljigt så jag kan inte annat än känna mig  fräsch som en nyponros efteråt.

  • Lisen Organics blommiga fotbadsalt får agera badsalt, så jag lär väl vara full i blomblad efteråt. För extra njutning tänker jag droppa i lite vaniljarom från Crearome i badvattnet.
  • Under tiden jag njuter av det varma badet tänker jag vara insmetad med ananasenzympeelmasken (långt ord det där) från 100% Pure som jag blandar med yoghurt. Ansiktet har även fått sig en pre-cleansing av Bioderbes lätt peelande rengöringstvål.
  • En klick olivolja blandas med Lisens kaffeskrubb till en härligt väldoftande sörja att peela kroppen babylen med. Fötterna ska också få sig en rejäl omgång.
  • Denna gång ska jag vara ordentlig och göra en sista sköljning med kallt vatten (avskyr kallvatten i ansiktet) efter jag tvättat av mig masken och följa upp med fuktserumet Regn från Flowers och Lisen Organics ansiktsserum ros & neroli.
  • Huden på kroppen ska matas ordentligt med härlig kropps-/massage olja från Greenland som doftar underbart milt av kakao och vanilj.
  • Fossingarna ska få bekanta sig närmare med Flowers Blå fotkräm.

Sedan känner jag mig väl förberedd för fest. Har halvt om halvt lovat Ekoenkelt-Pernilla att visa partyoutfit och mejk i bloggen. Hon var ju så snäll och hjälpte mig komma fram till att temat för kvällen såklart ska vara EKO. Ekologiskt smink, hårstyling och INGA nya kläder eller smycken. Jag ska bara återanvända gammalt crap från min tråkiga garderob (får se om jag klarar hålla mig till det 😉 ).

(Fanken också, nu kände jag en gigantisk svullnad på hakan!!)

Har gjort en liten beställning idag härifrån som hade varit passande ikväll, en kanel och vaniljdoftande skrubbtvål från Bentley Organic. Sounds lovely! Får väl använda den vid nästa spatillfälle. Sen slank ett par billiga kajalpennor från Sante också med i beställningen 😛

 

Ha en härlig helg!

16 responses to “Idag blir temat blommigt och oljigt

  1. Pernilla/ekoenkelt

    olivolja i håret – funkar det bra som inpackning? Mitt hår håller på att dö nämligen!

    Haha, du lovade att inte köpa något nytt ju! Men jag tycker alla borde få dispans för en t-shirtklänning från Granit åtminstone.. 😉 Jag tror minsann att jag ska använda en av mina nyinköpta på fest imorgon!

    • Jag har hört att det ska vara bra. Håret känns okej, men det har inte torkat än så vi får väl se hur det känns då.

      Nä jag veet, ska försöka vara duktig och undvika nyköp. Men om det är något eko då, kan man inte få lite dispens för det? Jag blir ju så himla avis på dig som ska vara så snygg i en av dina klänningar 😉

      • Pernilla/ekoenkelt

        Haha ja, klart man får dispens för en ekoklänning! Nu är det ju faktiskt även så att det var JAG som hade köpstopp och inte du! 🙂 Så tills du har en garderob som du är sjukt nöjd med tycker jag att du får handla till dom där plaggen som saknas!

        (haha, jag känner mig som en garderobshitler!)

      • Men vet du, jag kör på gammalt idag 😀 Duktigt va? Har inte riktigt bestämt mig för vad bara, men har en och annan spetskreation som kanske kan piffa till det hela 😉

  2. Snacka om helrenovering!! Du kommer ju vara fräschast på festen!! 😀

    • Haha..ja, om bara den där lilla växande bulan på hakan kan försvinna under natten så 😉

      • Bula på hakan…?? Typ en finne, eller?? Prova att lägga på vitkål – ja, jag skämtar inte!! Vilkål är inflammationsläkande och borde funka om det är nåt infektionsaktigt!!

      • Ja, tror det är början till en finne. Ja ska ha vitkål i åtanke till en annan gång. Har smetat in ordentligt med aloe vera gel och även sovit med det under natten, så nu är det inte mycket kvar – Puh! 😀 Men då får man munsår istället – Gaaah! Nåt tips not det 😉

  3. Jag håller med om vitkål. Fungerar utmärkt till att dra ut skit i inflammationer så det borde kanske fungera på finnar också?

  4. Måste bara berätta om min egen erfarenhet med oljeinpackning… not good. Kände att jag skulle ha en härlig mysdag (flera år sedan men minns den än) tog olja värmde upp den lite, lite tillsatte lämpliga eteriska oljor. Kändes så skönt att ta det i håret och speciellt hårbotten. Lyxigt! Visste också att man måste ta schampo innan man börjar med att blöta ner håret med vatten. Det räckte inte, mitt hår verkar inte passa för oljebehandling. Jag har långt, tjock och ganska ”vågit” hår. Det blev tovigt, risigt och jag fick gå hela nästa dag med en wet-look ;-)Hade möten den dagen…. har inte vågat mig på denna behandling sedan dess. Hoppas att resultatet blir så mycket bättre för dig!! Hoppas du får en underbar blomhelg!Kramar G 🙂 Eko tema! Härligt!!

    • Pernilla/ekoenkelt

      Oj, låter som mitt hår.. Då kanske jag ska passa mig från oljan..

    • Fy, jag fick också en sån där otrevlig wet look en annan gång när jag testade jojobaolja i håret. Det tog dagar innan jag fick ur den.

      Håret känns rätt okej idag och ingen fet hårbotten. Tvättade ordentligt med John Masters zink & sage schampo, det är grymt på att rengöra. Men jag vet inte om jag kommer göra oljeinpackning igen, för jag märker ingen större skillnad. Tvätta håret bakvänt funkar bäst hittills tror jag. Och då använder jag bara lite schampo i hårbotten efter balsamet.

      Önskar dig också en underbart härlig helg! Kraaam ❤

  5. Jenny: Vitkål borde funka på munsår också! Annars kan du prova en salva som finns på Hälsokost och som heter Herstat. Min ena syrra har problem med munsår och hon tycker att Herstat är jättebra! Hon sa en gång att ju fler gånger man har använt det – ju fortare/bättre hjälper det!!

  6. Det bästa på munsår är den eteriska oljan citronmeliss, är antiviral.Kram G

    • Tack vad snälla ni är som ger mig fina tips! Munsåret har inte växt mer som tur är så det syns knappt. Som tur är händer det inte så ofta, men då har jag ju lite olika saker att testa i så fall 🙂

Kommentera

