Mild och krämig citruslotion

Natura Organics Energising Body lotion, 250 ml för 199 kr här.

 

Energising body lotion är ytterligare en produkt i Natura Organics kroppsvårdsserie. För inte så längesedan recenserande jag duschgel x2, vilket du kan läsa mer om här. Tyvärr var jag inte så imponerad, medan min bekantskap med hudkrämen bjöd på en annan upplevelse.

Precis som duschgelen är denna bodylotion förpackad i en opraktisk flaska med skruvkork, men i detta fallet är det inte fullt lika irriterande eftersom jag sällan skruvar korken med blöta, kladdiga händer. Ändå är pumpflaska det jag föredrar eftersom det är mest praktiskt.

Den doftar milt framför allt av mandarin, men också apelsin och citron. Konsistensen är väldigt krämig, men absolut inte kladdig, utan går snabbt in i huden och gör den härligt mjuk och svagt citrusdoftande. Lukten sitter kvar ett tag men blir så småningom aningen dammig, dock utan att vara störande. Huden känns i alla fall ganska nöjd med denna bodylotion. I takt med att det blivit torrare inomhusluft har jag bara kunnat ana lite torrhet på smalbenen dagen efter.

Bäst: Gillar att huden känns så mjuk och smidig.

Sämst: Faktiskt inte förpackningen, utan bara att jag inte jublar över doften.

Betyg: VG

Motivering: För mig är body lotion mer än bara att ge huden återfuktning. Det ska vara en lite speciell stund att smörja in sig efter duschen. Även om konsistensen är fin och huden blir mjuk så är det inte precis att jag står och drar in doften för att känna hur den stimulerar mina sinnen. Förpackningen ger mig ingen vidare lyxkänsla. Det här är bara kort och gott en bra body lotion. Punkt.

Köpa igen? – Troligtvis inte.

INCI: Aqua, Spirea ulmaria flower water, Caprylic/capric triglyceride, Cetearyl alcohol, Decyl olive esters, Glyceryl stearate SE, Butyrospemum parkii, Alcohol, Sweet almond oil Polyglyceryl-6-esters, Cetearyl glucoside, Olea europaea oil, Prunus amygdalus dulcis oil, Citrus limonum peel oil, Citrus dulcis oil, Citrus nobilis peel oil, Chondrus crispus, Glucose, Tocopherol, Sodium benzoate, Potassium sorbate, Glycine soja, Xanthan gum, Limonene, Linalool, Citral.

2 responses to “Mild och krämig citruslotion

  1. Pingback: Recension Energising Body Lotion - EKO princess

  2. Pingback: Gröna Beautyåret 2010, part one |

Kommentera

