Dina och mina favoriter

Alla har vi våra favoriter inom kategorin skönhet och kroppsvård. Ibland tillfälliga, ibland bestående. Faktorer som humör och klimat påverkar i allra högsta grad och just nu är jag lite extra förtjust i feta, vårdande produkter även om jag har älsklingar som alltid funkar.

Trion nedanför är extra omtyckta av mig och min hud just nu. Vilka är dina tre favoriter för tillfället?

Massageolja från Greenland som jag använder som kroppsolja. Är ganska fet, men går hyfsat snabbt in i huden. En svagt vanilj- och kakaodoftande, alldeles härligt mjuk hud blir resultatet. Mmm.. Finns att köpa hos Eleven.se för 110 kr.

 

Rosenseriens jordgubbsdoftande cerat har en perfekt konsistens. Mjukar upp mina småtorra läppar och gör dem extra kyssvänliga. Finns hos Healthme för endast 88 kr.

 

Mette Picaut skickade mig en liten flaska av sin Precious Oil, som jag fick häromdan. Lisen Organics ansiktsserum (som jag skrev om här) får antagligen se sig slaget. Har provat Precious Oil några gånger både dag och kvällstid, i kombination med ansiktskräm och för sig själv. Här snackar vi elastisk och silkenslen hud. Finns t.ex. hos Classy Organic för 599 kr.

11 responses to “Dina och mina favoriter

  1. Precious oil is ”My PRECIIOUUUUS”… 😉

  2. Pingback: Mina Tre Favoriter « ECOMUFFIN

  3. Mina 3 favoriter just nu är: Rosenseriens morotsolja, Madara deep moisture creme for dry to very dry skin (älskar Madaras hudvård, har hela serien)
    och Emma S enzyme peel (tyvärr inte helt naturlig men man får synda ibland).

  4. Mina tre favoriter är Melvitas läppbalsam, som är oslagbart mot torra, fnasiga vinterläppar, Stem Organics Balancing Face Fluid och Dr. Hauschkas hårbalsam som gör håret mjukt och lent. 🙂

  5. Pernilla/ekoenkelt

    min favvo är helt klart jojobaoljan! Jag är lite frälst.

    Sen tycker jag Love the Planets kroppsscrub är to die for, jag snålar som tusan med den för jag vill aldrig att den ska ta slut! 🙂 (fast till det priset borde jag ju kunna köpa en till, förvisso).
    Sen är min ansiktsscrub från BioEtic riktigt härlig och luktar såå gott!

    Men jag har en känsla av att schampot och balsamet från John Masters Organics som trillade in i brevlådan idag kommer bli min nya favvo! Jag hoppas åtminstone att de kommer göra underverk för mitt hår! =)

  6. Pingback: Mina måsten på vintern |

  7. Pingback: Favvisar just nu |

Kommentera

