Smygtitt på W Lifestyle Organics

Förra veckan uppmärksammandes det nya svenska hudvårdsmärket W Lifestyle Organics på flera bloggar. Jag har nu fått möjlighet att testa dessa fyra. Ska bli mycket spännande att se vad min något känsliga hy tycker om dem. Bjuder så klart på mina första intryck.

Sensitive Cleansing Clay Wash är en annorlunda rengöring i pulverform med rasullera (marockansk tvållera) och spirulina som man blandar med vatten. Det kändes skönt att massera in blandningen och huden kändes ordentligt ren efteråt.

Sensitive Neroli Toner doftar fräscht, men flyktigt, av apelsinblomma och kamomill. Kändes mild och återfuktande.

Sensitive Facial Oil består av jojoba-, kamelia-, nyponfrö- och granatäppelfröolja. Ger ungefär samma känsla som enbart jojobaolja. Går snabbt in och ger len, elastisk hud.

Simsalabim Puffy Eye Tonic ska motverka trötta, svullna ögon. Doftar underbart av rosor och kamomill. Återkommer med om den gör sitt jobb.

Första intrycket av produkterna var gott med andra ord och jag ser fram emot att bekanta mig ytterligare. Håll utkik under dagen efter 5 snabba till W Lifestyle Organics grundare Beatrice Wicklund!

2 responses to “Smygtitt på W Lifestyle Organics

  1. Oh, jag älskar namnet Puffy Eye Tonic. Allt med puffy i, kan bara vara bra. 🙂 Spännande att se dina recensioner sedan.

Kommentera

