Gel Eye Liner med fruktpigment

100% Pure Fruit Pigmented Long Wear Gel Eye Liner, Blackberry, 3,5 g för 155 kr finns här.

 

En lite skimrande björnbärslila eyeliner som ska sitta ordentligt på plats. Färgen kommer från blåbär, björnbär och svarta teblad rika på antioxidanter. Och visst är det bra med en mer vårdande variant av eyeliner, för min erfarenhet är att de kan irritera och svida.

Den lilla glasburken är ju väldigt söt, men det döljer sig inte särskilt mycket innehåll under locket. Linern har lite mjukare konsistens än en vanlig kajal och det är tänkt att den ska appliceras med en lite hårdare linerpensel. Jag provade både med en snedskuren och en vanlig ögonskuggepensel i miniatyr med korta strån. Det var inte så lätt med någon av dem.  Konsistensen är såpass hård att man får vispa runt penseln ordentligt gång på gång och måla lager på lager om man vill ha en skarp linje. Trots det tycker jag det är svårt att få den så där perfekt täckande ända ner i fransrötterna. Dessutom har det hänt flera gånger att jag fått smulor i ögonen, vilket är mindre skönt. Den kladdar i alla fall inte, vilket är ett stort plus.

Nog för att jag egentligen föredrar flytande eyeliner, men vad som är himla bra med denna gelliner är att den absolut inte rinner. Ni vet t.ex. om det blåser och ögonen börjar rinna både i yttre och inre ögonvrån, då har man ofta eyeliner utsmetad lite överallt. Den här sitter som berget även en hel blöt utekväll, men är ändå inte särskilt svår att få bort. Här är en bild hur den ser ut på ögonen (bortse från allt annat kladd):

 

Bäst: Sitter väldigt bra och irriterar inte ett dugg.

Sämst: Svårapplicerad och ger inget klockrent resultat.

Betyg:  7

Motivering: Jag är kluven till denna. Färgen är snygg och sitter ju väldigt bra, men jag drar mig lite för att använda den eftersom det tar sån tid att få den riktigt snygg och täckande. Ändå blir jag inte helt nöjd. Kanske skulle det fungera bättre med någon annan typ av pensel. Det blir väl smuligt när jag håller på. Samtidigt är det den första eyeliner jag testat som inte rinner något alls och som inte känns minsta irriterande för mina ögon.

Köpa igen? – Kan inte bestämma mig riktigt.

Läs mer Om produktrecensioner under fliken överst i bloggen.

Ingredienser: Black tea, Aloe vera gel, Rose hydrosol, Blackberry pigments, Blueberry pigments, Candelilla wax, Hydrogenated jojoba oil, Red wine resveratrol, Extracts of Oregano, Thyme, Rosemary, Lavender, Goji berry, Acai berry and Goldenseal, Peptides of Snow pea, Black rice and Hibiscus, Vitamin C (ascorbyl palmitate), Vitamin E (a-tocopherol), Rice starch, Mica, Japanese honeysuckle extract.

One response to “Gel Eye Liner med fruktpigment

  1. Pingback: Gillar du recensioner? |

Kommentera

