Jag vågade

Japp, nu rök de slitna längderna. Fy sjutton vad håret såg ut innan. Nu har jag alltså page för första gången på sjutton år. Ovant måste jag säga, men jag är nöjd.

Den stackars söta frissan fick uppleva en särskilt besvärlig kund. Hon ville tvätta mitt hår, men fick bara skölja ur det eftersom jag totalvägrade sulfatschampo. För att underlätta när hon skulle kamma ur och klippa håret ville hon ha i någon slags kräm som jag också vägrade. Inga silikoner i mitt hår! 😀

Sen pratade vi lite om smink och annat. Hon undrade bl.a. om jag använt i.d. Vilket jag har, men inte längre p.g.a. irriterande bismuth oxychloride. Då sa hon att hon ochså upplevde att hennes mineralfoundation därifrån sticker i ansiktet. Nu vet hon förhoppningsvis varför 😉 Trevlig tjej i alla fall.

14 responses to “Jag vågade

  1. Pernilla/ekoenkelt

    haha, heja besvärliga kunder! 🙂 Förhoppningsvis fick hon sig en läxa och skaffar ekosortiment istället! 😉

    • Ja, hon sa inte emot i alla fall, utan lyssnade noga och intresserat 😀 Hon undrade vilket schampo och balsam jag använde. John Masters Organics hade hon aldrig hört talats om. Är det bara vi ekonördar som har det? 😉

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Det är möjligt att vi är en liten liten grupp medvetna människor som vet MASSOR som ingen annan vet. Men det låter ju lite skumt, John Masters finns ju som salong och allt. Han är väl ganska känd till och med..

  3. Pingback: Aprikoskärnolja « ECOMUFFIN

  4. Snyggt! Välkommen till Posh-world! Och tyvärr är det nog så att okunskapen bland frisörer är väldigt stor. Johan Masters har bara en enda salong och den är ganska liten (har själv varit där och klippt mig), men som tur är börjar produkterna synas här och var. Min mans hippa salong på Söder tog hem produkterna men slutade med dem för att kunderna klagade på att de inte löddrade…

    • Man tackar! 😀 Hoppas det inte blir en ”Hannah” nu då, så jag sitter och drar i håret i väntan på att det ska växa 😉
      Synd att okunskapen är så stor. Och det där med att störa sig på att inte schampot löddrar känner jag igen från flera håll. Jag själv öste i en massa av JMOs schampo de första gångerna innan jag insåg att det inte var nödvändigt. Håret blir rent ändå.

  5. När man går i brächen för nåt som du gör, så får man vara beredd på att förklara sig, försvara sig och upplysa folk rätt ofta!!! Det är bara att leva med, och hoppas på att man sår små frön lite här och där!! 😀 Och det gör man – var så säker!!!

    • Jo tack, jag har märkt det 😉 Jag tycker faktiskt bara det är kul att försvara och förklara. Ofta är människor mest nyfikna även om somliga intar försvarsställning med en gång. Är alldeles övertygad om att flera i min omgivning blivit ganska påverkade hittills. Och visst är det kul när någon som inte brytt sig så mycket faktiskt börjar intressera sig mer för eko och naturligt. Då vet man att fröet börjat växa 😉

      • Ha, ha!! Då är vi lika på att vi gillar att försvara och förklara!! Det har jag fått göra i hela mitt liv eftersom jag växte upp som vegetarian på 60-talet när nästan ingen visste vad det var!! 😀
        Jag har nog sått min beskärda del av frön i mitt liv – och jag fortsätter med det!! 😀

      • Det tycker jag du gör alldeles rätt i Anneli! Man ska inte gå runt och tiga när man har en massa viktigt att säga 😉

  6. 😀 😀 😀
    Mmmm…. Fast alla tycker inte att det är viktigt…! Men de behöver ju inte lyssna heller om de inte vill!! 😀

  7. Pingback: Superb hårvård från John Masters Organics |

  8. Pingback: Gröna Beautyåret 2010, part six |

Kommentera

