Hade tänkt en fredagsmejk..

..men hoppar det. Vaknade kl 3 inatt p.g.a. urinvägsinfektion och varit vaken i stort sett hela tiden sedan dess. Not so very nice. Har missbrukat tranbärskapslar så det står härliga till och som tur är funkar dom verkligen! Men det känns som inget smink i världen kan få mig se någorlunda pigg ut idag så jag slänger in lite bilder på en isig eko-mejk från arkivet istället:

Minns inte riktigt vad jag använt som bas i ansiktet. Rouge är nr 955 från Nvey Eco i alla fall. Ögonmejken består av vit och ljust gråbrun skugga från Nvey Eco, denimblå kajal från Sante längs med halva övre fransraden och ljust blå av samma märke längs med hela nedre fransraden. Duttade lite av den vita skuggan ovanpå för extra skimmer. Mascara från 100% Pure.

Tror att läpparna är målade med läppenna i färgen Nude Look från Sante med glosset S’stains 80’s Pink från A Beautiful Life över.

Förutom att kurera mig med tranbärskapslar tänker jag frossa i vegetarisk pizza, cola och en massa godis. Smaskens!

Ha en härlig fredag!

11 responses to “Hade tänkt en fredagsmejk..

  1. Hu, det där är inget vidare men väldigt tjusig make du bjuder på!!
    Att frossa i godsaker kan få vilken åkomma som helst att försvinna 😉 så kör hårt. Vi firar in helgen med hemmagjord pizza ”italian style” och mörk choklad. Yummi!
    Krya på dig!!!!

  2. Å tack sötis!!
    Japp, det frossas för fullt här. Låter som att ni också har riktigt smaskiga saker att tugga på 🙂
    Hälsa karln där hemma!
    Kraaam ♥

  3. Åh, stackare! Urinvägsinfektion är inget vidare! Så jag hoppas du kryar på dig! Kram

    • Tack goaste Vera, det är redan bättre! Har haft det mängder av gånger tidigare och alltid käkat penicillin – inte bra! Så nu kör jag stenhårt med tranbär istället. Bästa bäret som finns 😀 Kramar

  4. Jag vet hur det känns. ha haft det sen barndomen men har alltid mått bättre av naturliga mediciner speciellt tranbär. Du borde också prova tranbärs te.jättegott och hjälper verkligen.

    hoppas att det blir bättre!

    • Tack Sani! Ja, det känns inte som ett bra alternativ med medicin så fort det kommer. Tranbärsté låter ju inte alls dumt. Vet du var man kan få tag på något som är bra? Vilket brukar du dricka?

      • naturapoteket och hälsokost har tranbärsté men ibland köper jag 1-2 kg tranbär och fryser in sedan gör jag mitt eget té, inga tillsatser och mer effektivt speciellt att förebygga urinvägsinfektioner.

      • Då ska jag kolla efter det. Dricker en hel del té ändå och är det té av tranbär är det ju ett stort plus.

  5. Otroligt pigga och fräscha ögon du fick av den sminkningen!
    Måste vara på något liknande sätt Kate Hudson sminkar sig för det första jag tänkte när jag såg bilden var att du var lik henne.
    Uvi huuuh! Vågar knappt tänka på hur hemskt det kan vara utan att bli livrädd att få det!
    Stackare!
    Hoppas du inte har lika elaka som jag har haft!
    Krya på dig!

    • Tack! Kate Hudson? Mja..kanske inte helt olikt. Tar det som en komplimang i alla fall 😉 Var själv väldigt nöjd med färgerna på ögonmejken.
      Har nog tyvärr haft värsta sortens UVI flera ggr. Ryggsmärtor, feber och blod i urinen. Ja, det är verkligen hemskt! Jag ligger hellre en vecka i influensa – lätt!

  6. Pingback: Idag blev det mejk |

Kommentera

