Don’t try this at home

Verkligen tur man inte ska ut på galej i helgen. Så här ser jag nämligen ut nu ett par dagar efter jag vaxat överläppen:

Fullt av röda typ ”rakplitor” som syns mer i verkligheten än på bilden. Ändå masserade jag in oljan försiktigt med rena fingrar direkt efteråt. Med andra ord tror jag inte att oljan hjälper vidare mycket. Nästa gång kör jag med aloe vera gel istället tror jag.

Vaxningen är alltså inget att rekommendera att man gör om man behöver ut bland folk de närmaste dagarna 😛 Kanske jag gjorde nåt fel?

5 responses to “Don’t try this at home

  1. Oh no! Tur du inte skulle på värsta partajet! :/ Hoppas de går över snabbt?

  2. @ Visst blir man frustrerad. Men det man egentligen bara behöver göra för att vara snäll mot huden är att försöka undvika parfymämnen (inkl. eteriska doftoljor), vissa växtextrakt som innehåller doftämnen (tex citron, lavender, peppermint), alkohol denat/sd alcohol, och en del rengöringsämnen – kolla innehållsguiden (http://finslipad.blogspot.com/p/innehallsguider.html) på min blogg för att se exakt vilka ämnen. De produkter som inte innehåller dem är i så fall de som jag skulle rekommendera 🙂 Sen är det inte jättelätt att hitta dem bland mängderna. Jobbar själv på det 🙂

  3. Tyvärr har jag läst om många som just fått samma problem som dig efter vaxning av överläppen 😦
    Jag tycker inte ens att du hade behövt göra det, dina vita små fjun var ju liksom bara naturliga och som på vem som helst som man inte skulle reagera på eller ens märka i normala fall.
    Det är ju en själv som märker sådant eftersom man kollar in sig själv mycket närmare än alla andra och är sin egen största kritiker.
    Har nog själv ungefär exakt de små ljusa fjunen på överläppen som du, men har aldrig gjort något åt dem och lär aldrig göra det om de inte blir grova och mörka en dag vill säga.

  4. Usch då! Det är som du säger att man oftast själv är den enda som tänker på det. Men jag irriterade mig även på att det blev fult när jag tog puder, concealer eller foundation på läppen. Då syntes de mer. Vi får väl se om jag vågar mig på att göra det igen 😉

Kommentera

