Vackert

Ni kanske har uppmärksammat att bloggen ser lite annorlunda ut 😉

Headern (bilden överst på sidan) är gjord ur denna bild på mina läppar målade med ett läppstift från Korres som jag tycker ger en så vacker ”wet look”.

Bakgrunden är tillverkad ur bilden nedan. Man verkligen ser hur skimrande läppstiftet är och trots det syns inte skimret på läpparna. Häftigt!

Som med många andra produkter från Korres så misstänker jag att detta inte heller är helt ”rent”. Enligt hylsan är det i alla fall fritt från mineraloljor, silikon, propylenglykol och ethanolaminer.

Färgen är Fuchsia och läppstiftet heter Mango Butter Lipstick Spf 10. På bilderna jag tittade jag på innan jag beställde såg det ut att vara cerise, men på mina läppar blir det dock mer rött om jag inte tonar ner läpparna innan. Det ger läpparna en härlig lyster och håller dom mjuka och fina. Doften kan jag inte heller klaga på..mmm…typ godis. Enda nackdelen (förutom ev. innehållet) är att det inte täcker och sitter så bra som man kanske önskar av ett läppstift utan är mer som ett gloss. Finns t.ex. hos Eleven.se för 219 kr.

5 responses to “Vackert

  1. Mmmm…!! Hela sidan ser ut som nåt slags…. godis!! Härligt!! Och jättesnyggt!! 😀
    Hoppas du mår bättre nu!! Ta hand om dig!!
    Styrkekram!!

  2. Kul att du tycker det! 😀
    Jo, det går lite upp och ner. Just nu ner, tyvärr 😦 Du har inga husmortstips man kan komplettera tranbärskapslarna med? 😉
    Tack för styrkekramarna, dom behövs! Kram

    • Gullristé!! Kamomillté – både att dricka och att tvätta med!
      Över huvud taget är det jätteviktigt att du dricker mycket, men det vet du säkert redan!
      En kompis till mig fick urinvägsinfektion och hon la kavlade vitkålsblad i trosorna, bytte dem med några timmars mellanrum under en dag (och jag tror att hon sov en natt med dem också) och berättade att hon blev bra på rekordtid! Vitkålsomslag botar jag mjölkstockning, halsont, öroninflammation och variga sår med, så det funkar alldeles säkert även på urinvägsinfektion!! Lycka till!

  3. Kamomillté har jag hemma så det får bli några koppar sen tror jag. Dricker hur mycket äppelcidervinäger-blandning, té och vatten som helst. Det värsta verkar gett med sig nu.
    Haha…vitkål verkar vara en riktig mirakelkur. Bäst att ha det hemma i fortsättningen 😀

Kommentera

