Ansiktsvatten från Eco Cosmetics

Eco Cosmetics Ansiktsvatten, 100 ml finns just nu för 76 kr här.

 

Apelsin och oliv ska vara de aktiva komponenterna i ansiktsvattnet för en uppfräschande och återfuktande känsla. Mja, vet inte jag.

Det doftar blommigt fräscht och gott av apelsin. Tycker också jag känner en hint av honung fast det inte verkar vara en en ingredigenserna. För mig är det helt okej att ett ansiktsvatten inte kommer i sprayflaska, även om denna kanske är aningen tråkig. Jag fuktar gärna en bomullstuss med några droppar och sveper över efter kvällsrengöringen. Vill jag ha ordentligt med fukt tar jag bara ett par droppar i handflatorna och klappar in.

Vad jag förstår ska denna passa samtliga hudtyper, men jag håller inte riktigt med. Mina småtorra kinder känns inte riktigt nöjda och ansiktsvattnet känns lite starkt, kanske på grund av alkoholen. Inte så jag blir uttorkad, men inte så mjuk och återfuktad som jag önskar. Sen har jag noterat att det liksom skummar lite om man råkar ta för mycket och dessutom blir lite klibbigt. Jag upplever dock en sammandragande känsla som jag uppskattar hos ett ansiktsvatten.

Bäst: Känns uppfräschande och har en god doft

Sämst: Passar nog bättre till lite fetare och mindre känslig hy.

Betyg: 5 / 10

Motivering: Med tanke på att det är känns något starkt för mig är det inte värt något toppbetyg. Jag är just nu ganska torr och smått känslig i kinderna och vill ha något mildare och mer återfuktande ansiktsvatten. Plus för doften, att man känner sig ren och fräsch samt att det faktiskt är ganska drygt och verkar ha en sammandragande effekt.

Köpa igen: Nej.

INCI: Aqua, Citrus Aurantium Amara Flower Destillate, Olea Europaea Extract, Sorbitol, Alcohol, Sodium Hyaluronate, Parfum (eteriska oljor), Limonene, Linalool, Citronellol .

Kommentera

