It really works!

Soapwalla Deodorant Cream, 57 g för 125 kr hos Indulge.se

 

Om jag ska vara ärlig så hade jag inga större förhoppningar. Det känns som man inte kan förvänta sig för mycket av naturliga deos. Denna variant känns minst sagt annorlunda. Pulver och lera ska hålla torrt, eteriska oljor från bl.a. tea-tree och pepparmynta ska hålla bakterier och oönskade dofter borta.

Jag har faktiskt fuskat och stoppat fingrarna i den oerhört söta burken, även om det kanske är att rekommendera att använda spatel eller liknande. Det krävs inte särskilt mycket kräm och man behöver inte vänta på att den ska torka. Det gillas.

Eftersom jag inte är nåt fan av tea-tree doft kan jag inte säga att jag njuter av att sniffa. Som tur är maskeras den lite av pepparmynta och aningen lavendel. Doften sitter inte i särskilt länge heller utan man känns bara fräsch och mycket torrare än vanligt. HELA DAGEN.

För mig har det i stort sett varit omöjligt att hitta en deo (även konventionella) som håller någorlunda torrt (svettas floder) och som framför allt håller obehaglig lukt borta från morgon till kväll. Många deos slutar av någon märklig anledning fungera efter bara kort tids användning, men inte denna. Jag skulle vilja säga att den är grym. Bästa någonsin! Ytterligare ett plus är att den inte heller irriterar direkt efter rakning.

Bäst: För första gången lyckas en deo hålla mig helt luktfri. Hela dagen. Varje dag.

Sämst: Önskar att den doftade lite godare.

Betyg: 9 / 10

Motivering: Det enda som gör att jag inte kan ge den full pott är doften, som i och för sig försvinner. Ingen unken lukt. Inga enorma svettringar på tröjan. Jag hade jublat om den dyker upp i en väldoftande variant eftersom jag gillar att dofta gott även under armarna. Den här luktar typ – ingenting. Att den kommer i krämform på burk stör mig inte alls, jag gillar det.

Köpa igen: Absolut, har svårt att tro att det finns mycket bättre deos.

Läs mer Om produktrecensioner under fliken överst på bloggen.

Ingredienser: Organic jojoba, sunflower, and rosehip seed oils; shea butter; a combination of all-natural and gluten-free vegetable clays and powders; aluminum-free sodium bicarbonate; organic vegan kosher glycerin; a combination of organic lavender, peppermint, sweet orange, bergamot and tea tree essential oils.

10 responses to “It really works!

  1. Tack för denna recension! Det blir nog ett köp för min del. Använder Rosenseriens men den har tyvärr blivit sämre sedan de gjorde om den.

  2. Oh no! Den är slutsåld 😦

  3. Vad roligt att den funkade. Är jätte nyfiken på den.

  4. Pingback: Rosenseriens deo justeras igen |

  5. Åh men tack för tipset och tack till förklaringen! 🙂 Jag uppskattade inte den klibbiga känslan alls eftersom jag nästan fick ont, huden i armhålan liksom klistrades ihop i vissa rörelser. Jätteirriterande under träningen! :S

    Denna lät ju verkligen udda och riktigt intressant!! 🙂 Älskar udda skönhetsprylar, hihi! Ska spara den bland favoriter så blir det nog att jag klickar hem den sen 🙂

  6. Pingback: Soapwalla | LipGloss Bitch

  7. Pingback: Gröna Beautyåret 2010, part one |

Kommentera

