Naturlig vs. konventionell mascara

Behöver jag säga vilken bild som är vilken och att naturkosmetiken har en hel del att jobba på?

Ångrar nästan att jag testade badrumsboven som gömde sig i sminkväskan…kommer inte kasta den som jag först tänkte, utan behåller den i ”nödfall”. Typ fest.

8 responses to “Naturlig vs. konventionell mascara

  1. Jag kommer så väl ihåg vilka snygga ögonfransar jag fick när jag använde max factors 2000 calorie mascara. Varje dag var det någon som frågade om jag hade lösögonfransar…
    Men jag trivs ändå med den naturligare looken som ekomascaror ger, det finns liksom ingen risk för att det blir alldeles för mycket och att man får spindelben.

    • Jo, det var likadant när jag använde den här mascaran från Art Deco på jobbet; ”är det säkert att det inte är lösögonfransar?”
      Jag tycker fransarna är fina på understa bilden också, men jag saknar den magiska volymen med naturliga mascaror. Men du har rätt i att det lättare blir spindelben med vissa konventionella volymmascaror.

  2. Jeeezus! Vilka fransar du har. Jag får gratulera!

  3. Jag använder Håkanssons ekologiska ”The Mascara” och jag gillar den bättre än de vanliga! Min gamla mascara luktade apa (helt ny) och jag undrar vad de har tillverkat den av. Känns därför skönt att veta att det jag stryker på och som även letar sig in i ögat är ok ämnen…

    • Jo, jag vill ju också helst ha en helt naturlig mascara och har inte använt den konventionella på ett bra tag. Håkanssons ser tyvärr inte heller ut att vara helt ”ren” om jag kikar på deras hemsida. Hittar bl.a. propylenglykol och Methylisothiazolinone i INCI, men den är nog ändå bättre än min Art Deco i alla fall 😉

  4. Naturliga mascaror är verkligen ett dilemma men dina ögonfransar är väldigt långa på den nedre bilden också, minst dubbelt så långa som mina kortisar till ögonfransar i alla fall. 😉

    • Ja, verkligen. Dels ger dom mindre volym och dels sitter dom oftast sämre.
      Känner mig ändå ganska nöjd med 100% Pures mascara. Det hade dock varit ännu bättre om man hade kunnat fixa dom där riktiga partyfransarna även med en naturlig mascara 😀

Kommentera

