Smygtitt på mejk och munvård

Lite smått och gott kom med posten igår. Jeanette och jag gjorde ett litet byte eftersom jag inte riktigt kom överens med Rich Hippie-parfymen Nirvana och hon inte med sin mineralfoundation från TiKei i färgen C3. Kanske var den aningen mörk för mig även om själva tonen passade. Tog lite väl mycket när jag testade, men insåg också att jag faktiskt (för en gångs skull) har mer färg i ansiktet än övriga kroppen. Hur nu det kommer sig eftersom jag varken BUSat ellet vistats i solen. I vilket fall som helst så kändes den fin på huden och täckte bra. Tycker idén med att byta (vissa) produkter är kul och väldigt smart.

Gulliga Ellinor skickade ju mig ett litet paket bl.a. innehållande rabattkort från Dr.Hauschka så då passade jag på att klicka hem ett par saker jag spanat in sedan tidigare; Dr.Hauschka Med munvatten med salvia  och transparent löspuder. Munvattnet smakade sådär, vilket kan berott på att det inte gick så väl ihop med tandkrämen. Min man sa att det smakade Jägermeister,  och visst smakade det alkohol och örter 😉

Pudret doftar ganska starkt, men gott av typ ros. Även det kändes bra på huden och lämnade en matt finish.

2 responses to “Smygtitt på mejk och munvård

  1. Älskar Hauschkas löspuder, doftar lite örtapotek:)

Kommentera

