En månad kvar till julafton

Helt galet, kan knappt fatta att det bara är en månad kvar. Vid den här tiden på året brukar åtminstone liiite julstämning infunnit sig, men inte i år. Trots all inspiration och alla fina julklappstips som cirkulerar i bloggosfären. Hösten har gått ruskigt fort, vet inte om det är bra eller dåligt. Bra, tror jag.

Beautynörd som jag är, har jag ändå inte filat på önskelista till tomten. Märkligt. Så nu undrar jag:

Vad måste absolut finnas med på listan?

Vad önskar DU dig?

 

Skriv, skriv, skriv, jag är nyfiken! (även om det inte gäller gröna beautyprylar)

Självklart funderar jag även över vad jag ska köpa till mina kära familjemedlemmar. Vill ju gärna pracka på dem lite härliga kroppsprodukter. Tro det eller ej, men min underbara son på 10 bast sa igår att ett body butter från The Soap Girl finns på hans önskelista (tillsammans med råa tv-spel och hockeyprylar). Hur coolt är inte det på en skala 😀

14 responses to “En månad kvar till julafton

  1. Cool lite kille du har!! 😀
    På min önskelista står allra överst en sån där massagedyna från OBH Nordica – du vet en sån där som man har i en stol/fotölj. Hag har provat en på Elgiganten och det är sååå skönt!! Självklart är det den dyrare varianten jag vill ha, för den billigare masserar inte ända upp i nacken!
    Sen vill jag ha högtalare till min laptop, för de inbyggda låter skit på ren Svenska!!
    En Deo ifrån Rosenserien blir jag inte heller ledsen för!
    Ja, det är väl vad jag kommit på hittills…!! 😀

    • Åå, massagedyna låter härligt. Då skulle min man slippa knåda så han får träningsvärk i fingrar och handflator 😀
      Har du testat Rosenseriens deo förut? Många säger att den nya varianten inte är lika bra 😦

      • Jag har inte provat den nya, men den gamla funkar hur bra som helst!! Trist om den nya är sämre…!! Kan man inte klaga till företaget så att de skärper sig?? Ni som bloggar om skönhetsprodukter har ju faktiskt lite makt, för företagarna vill ju att ni skriver positivt om deras produkter…!! 😀

      • Jag tror faktiskt att dom ändrade ingredienser för att kunna svanenmärka deon. Så några planer på att ändra den tror jag inte att dom har, men klagar vi tillräckligt mycket så 😉

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Jag kan meddela att min far har en sådan massagedyna från OBH Nordica, och den är helt underbar!

    Och HEJA grabben! Fan vad genuskorrekt han är! =)

  3. Tack för din förtjusande kommentar i min blogg. 🙂 *niger loss*

    Din verkar superintressant också! Grönt smink, – wow! Fick mig först att tänka en aning på She Hulk, vilket såklart bara är ascoolt.

    Body butter från The Soap Girl? Du har fostrat honom väl. 🙂

    Under min julgran ligger det förhoppningsvis bara kitsch, men jag skulle ju inte dö av sorg om jag fick ett turkost nagellack heller.

    • Och jag bockar och bugar 😀

      She Hulk – ja, det låter ganska passande på mig. Jag är både grön och ruskigt stark. Det måste man vara om man ska fostra en envis son till att gilla ekologiska bodybutters med fruktdoft 😉

      Du vet väl att det även finns vattenbaserade lack? (dock inte så många att välja mellan i Sverige – än) Acquarella har t.o.m. ett som kallas ”Vamp”. Det vore väl nåt för dig? 😀

  4. Hmmm..!! Man undrar ju vilken ”farlig” ingrediens de tog bort från deon för att få den svanenmärkt…?? Mej veterligen var det väl bara de eteriska oljorna, och de påverkar nog mest doften!
    Men vi får väl utöva vår konsumentmakt!! Och där har nog ni skönhetsbloggare större makt än en vanlig sketen Svensson!!

    • Doften kanske behövdes för att maskera svettlukt? 😉 Jag tror dom ändrade något mer, lade till alun kanske det var. Men jag vet inte om det var något som blev ersatt av alun.

      Men en sketen Svensson har också makt. Om alla bojkottar deon så borde nog RS tänka om 😉

  5. Rosenserien håller faktiskt på att testa en ny variant. Kolla in deras hemsida, där står det om den nya deon. Hoppas innerligt att den blir bättre. Den var ju så bra förut men nu är den som de flesta andra naturliga ”deosarna”. Hoppas Indulge får in soapwalla snart, den får bli min ersättare under tiden 🙂

    • Men tack för den informationen! Jag var ju inne och kollade på deras hemsida så sent som igår, men missade detta totalt. 😀

      Kanske får bli ett eget inlägg om det 😉

      Vad gäller Soapwallas deo så jämförde jag den med den gamla varianten från Rosenserien. En armhåla med Soapwalla och en med RS. Min man fick göra snifftest flera kvällar i rad och han sa alltid att det luktade lite unket där jag använt RS. Så om inte dom kan slå till med en riktigt bra formula, så är ändå Soapwallas bättre enligt min mening, men då har jag lätt för att osa framåt eftermiddagen också 😉

  6. Jag önskar mig alltid presentkort! Jag älskar att shoppa och jag älskar att shoppa ”gratis” som det känns när man kan betala med ett presentkort 😀 Dessutom är jag lite ”tråkig” och anser att nåt man aldrig kan få för mycket av är – böcker 🙂

    • Jamen visst känns det lite som gratisshopping. Presentkort är kul, men själv är jag så otålig att jag helst vill handla typ – nu. Eller helst igår.
      Böcker är vekligen inte tråkigt! Håller med dig om att man aldrig kan få för många. Jag skulle nog uppskatta i princip vilken bok som helst (okej, kanske inte någon med invecklat språk a la Peter Englund). Gärna en bok som någon valt alldeles speciellt till mig. DET känns verkligen som en personlig present 🙂

Kommentera

