Skin Food och envisa plitor

Efter operation vaxning såg jag ju inte vidare tjusig ut runt munnen. Och plitorna var verkligen envisa rackare. Testade aloe vera gel, oljor och krämer, men de ville inte ge med sig och huden blev också torr och konstig på de utsatta ställena.

Tur då att jag hade en tub Weleda Skin Food hemma. Den här krämen växer måste jag säga. Från att inte alls förstått vad som egentligen är så bra med den, till att upptäcka att det faktiskt är en riktigt bra universalkräm som funkar till lite allt möjligt. Efter bara ett par kvällars smörjning är nu huden nästan helt återställd.

Billigaste stället jag hittat den på nätet är här där den kostar 48 kr.

12 responses to “Skin Food och envisa plitor

  1. Pernilla/ekoenkelt

    sweet, den där köpte jag en liten tub av på hälsomässan! har dock inte behövt använda den ännu, men det är ju skönt att veta att den funkar! 🙂

  2. jag har ungefär samma problem när jag vaxar överläppen men det som jag tycker hjälper mot rodnan och plitor är arganolja.jag smörjer mig efter vaxningen och huden lugnar ner sig på en gång. ingen rodnad och inga plitor. det funkar för mig. ett litet tips till dig.
    som du ser er jag stor anhängare av arganolja 🙂

    ha det så bra

  3. Jag brukar använda den till att smörja in händerna med på kvällen, sen har man perfekta mjuka händer när man vaknar på morgonen!
    Tror det är lanolinet i den som mjukgör så bra.

    • Har också använt den som handkräm ibland och den funkar helt ok, även om den är aningen kladdig. Nu har ju jag inte heller haft supertorra händer. Kan tänka mig att ett par riktigt nariga nävar uppskattar skin food.

  4. Den är det ekologiska svaret på Elisabeth Ardens Eight hour cream, tycker jag. Och dessutom billigare.

  5. Ja, den fungerade riktigt bra – men jag föredrar Weledas dubbla gånger om. 🙂

  6. Jag älskar Skin food! Jag har den som ansiktskräm när det blir riktigt kallt. Förra vintern när det var -30 i några veckor var Skin Food helt oumbärligt.

  7. Den där måste jag testa… blir en riktig torris på vinterhalvåret. ;D

  8. Har själv inte testat att använda den i hela ansiktet utan endast utsatta områden. Vet inte hur det är med lanolinet i krämen, tror det kan täppa igen porerna vid flitig användning.

  9. Pingback: Mina måsten på vintern |

Kommentera

