Rosenseriens deo justeras igen

När jag började min resa i den gröna beautyvärlden grävde jag ordentligt bland en massa information och recensioner för att hitta produkter som verkade bra och som jag kunde byta ut de gamla konventionella mot. Framför allt Rosenseriens deodorant hyllades av väldigt många och beskrevs ofta som den bästa naturliga deon på marknaden.

Som flera fan av Rosenseriens ”gamla” deo säkert märkt eller hört är den nya formulan inte är lika uppskattad. Läsaren Louise gjorde mig uppmärksam på att Rosenserien faktiskt återigen håller på att prova sig fram till en ny variant. Så här skriver dom på hemsidan:

Rosenseriens populära deodorant har som du säkert sett fått både en ny förpackning och en ny formula. Orsaken till bytet av förpackningen är att tillverkaren inte kunde få rollfunktion på den gamla att fungera på alla förpackningar.

Förändringen av formulan beror på att Rosenserien håller på att Svanen märka hela sortimentet . Vi behöver då minska mängden eteriska oljor i doftsättningen av deodoranten. Vi vet sedan tidigare att funktionen på deodoranten är beroende av doftsättningen så därför har vi förstärkt formulan med alun, ett naturligt mineralsalt.

Innan vi släppte deodoranten med ny formula gjorde vi ett stort blindtest på vana användare av vår deodorant. Det gav ett mycket positivt besked, 40 % tyckte den nya var bättre än den tidigare och 60 % tyckte den var lika bra. Därför kände vi oss trygga att lansera den.

Det har visat sig att ett fåtal av våra vana användare inte är nöjda. De tycker inte att deodoranten fungerar eller känns som tidigare. Vi har på grund av detta gjort ytterligare justeringar i formulan och låter nu dessa kunder testa den.

Om du har en deodorant som du inte är nöjd med, kontakta då Rosenseriens huvudkontor på mailadress:  info@rosenserien.com.

Vi ger oss inte förrän vi har en minst lika bra deodorant som tidigare!

Med vänlig hälsning Carina Swartz, VD Rosenserien

Så nu är det bara att mailbomba om ni inte är nöjda. Konsumentmakt förändrar!

För övrigt så tycker jag att även om den gamla var bra och doftade gott, så överträffar den inte Soapwallas deo som jag recenserat här.  Tyvärr är den slut för tillfället, men väl värd att vänta på!

Uppdaterat: Soapwallas deo går nu att beställa igen. Du hittar den här.

4 responses to “Rosenseriens deo justeras igen

  1. Pernilla/ekoenkelt

    Heja konsumentmakt!
    Jag ska definitivt beställa soapwalla så fort jag behöver ny deo! Alla fina recensioner har verkligen övertygat mig!

  2. Toppen att du tar upp detta!! 😀
    Jag säger som Pernilla: Heja konsumentmakt!! 😀

Kommentera

