Ananas och AHA

Visst ser jag oerhört tjusig ut?!

 

Istället för att lösa upp gamla hudceller med starka AHA-behandlingar som gör att man fjällar som om man bränt sig i solen kör jag med en peelingmask från 100% Pure som sägs ha liknande egenskaper (ja, men utan att fräta upp hela ansiktet alltså). Den innehåller bl.a. enzymerna bromelian (från ananas) och papain (från papaya) samt hudblekande C-vitamin och citronjuice.

Vill du köra en enkel variant så hittade jag ett tips i boken Babushka’s Beauty Secrets:

Gnid in en ananasklyfta ordentligt över hela ansiktet, undvik huden närmast ögonen.  Låt sitta ca 10 minuter, skölj sen av med ljummet vatten. Du kommer känna att huden börjar strama och du kan även bli lite röd efteråt. Men huden får sig ett lyft och porerna blir mindre synliga. Låter väl supernajs! 😀

 Har dock själv inte testat, men kanske får passa på nu i juletider när man ändå har en ananas som dekoration i fruktskålen.

4 responses to “Ananas och AHA

  1. Du är alltid vacker! 😉 Passar på att önska dig en fin 1:a advent. Kram, Karma och Kärlek

  2. Aww, gulle! Tack detsamma kära du! KRAM

  3. Wow! Jävulskt vackra drag, måste jag säga! Hoppas verkligen att jag/vi får skåda din speciella grimas här framöver också. 🙂
    Beträffande att jag råkade pussa min då okända man på halsen så ha ha, – helt stört var det! Det tas upp än idag, kan jag lova. *s*

    Angenäm söndag!

    • O, man tackar! Du ska veta att dom där dragen blir som bortblåsta med den fula grimasen..haha.. Den passar i alla fall INTE särskilt bra i en beautyblogg (för inspirationens skull menar jag 😉 )

      Detsamma till dig!

Kommentera

