Vilka är dina vinterfavoriter?

Det är verkligen helt underbart att se snön yra runt utanför fönstret och att kliva upp på kalla golv när man precis vaknat – Not! Jag ser framför mig hur elräkningen skjuter i höjden och hur vi får gräva fram bilen var och varannan dag efter att ha kört fast i någon irriterande snödriva. Precis så var det förra vintern.

Tur att vi har kamin att värma oss med, men det vore ju ännu bättre om vi varit smarta och beställt ett ordentligt lass ved redan i somras. Gnäll, gnäll.. Nackdelen när vi eldar är bara att man blir så TORR. Feta krämer och cerat är oumbärliga. Har inte lust att få irriterande torrfläckar runt ögonen, nariga händer och stramande hud. Och än så länge har jag klarat mig ganska bra denna vinter (som antagligen inte är över på väldigt lääänge).

Så nu undrar jag; Vilka är dina vinterfavoriter? Vilka produkter kan du absolut inte vara utan?

Mina egna vinterfavoriter dyker upp så småningom, men nu ska här mysas med familjen.

Önskar er en riktigt härlig 1:a advent!

Uppdaterat: Sminkjante skrev ett eget inlägg om vinterfavoriter som du kan läsa här.

Häng på du också! Om du meddelar mig i kommentarsfältet så lägger jag till en länk till ditt inlägg också 🙂

5 responses to “Vilka är dina vinterfavoriter?

  1. Jag har inga speciella favoriter… men BODY BUTTER kan jag inte leva utan på vinterhalvåret! ;D

  2. Mandelolja som rengöring i ansiktet. Lite extra serum under dagkrämen. Laveras Intesive handkräm. Kokosfett i badet.

  3. Pernilla/ekoenkelt

    Jag tänker svara lite goddag yxskaft och säga: varma sockor, curlingkängor samt stor varm vinterjacka! 😉

Kommentera

