Prisvärt puderrouge

Aubrey Organics Silken Earth Powder Blush, Warmed Rose no 371, 3 g för 139 kr hos Green Mama.se.

Det känns inte så lätt att skriva en utförlig recension om ett rouge. Mycket handlar ju om om färgen passar eller inte. Men en kort beskrivning tänkte jag bjuda på i alla fall.

Prisvärt, är ett ord som beskriver det väldigt bra. Basen av silke ger en fin slät yta och det har även ett fint svagt skimmer för vackra rosiga kinder. Färgen är varm och välpigmenterad men ändå inte svår att sudda och sprida. Har använt det ganska flitigt, vilket inte syns i burken. Det behövs ytterst lite. Jag brukar bara dutta borsten i locket, vilket räcker gott och väl. Det sitter bra och känns inte irriterande eller igentäppande på något vis.

Kan gott tänka mig att köpa det igen, även om det lär dröja väldigt länge innan det tagit slut.

INCI: Silk powder, Copernicia cerifera wax, Organic tapioca starch, Lauroyl lysine, Mica, Iron oxides. May contain: Beta vulgaris powder, Carmine, Raphanus sativus powder, Titanium dioxide, Silica.

9 responses to “Prisvärt puderrouge

  1. Jag behöver ett nytt rouge. Jag är nog mest beroende av rouge av allt smink. Är du trött och sätter på en touch of rouge och du ser genast piggare och fräschare ut.

    • Visst är det så! Om du tror denna färgen kan passa dig, tycker jag det är ett bra alternativ. Det finns i och för sig andra färger hos Ren Skönhet, men då är dom nån tjuga dyrare.

      • Ja, jag ska checka in dem. Tycker det är lite svårt med val av färg till rouge. Den jag hade sist var mer åt gammelrosa-hållet. Ja, lite som den du har testat. Den funkade helt klart.

  2. Det ser jättefint ut!

  3. Bra ingredienser! Kul att de har med silkpuder som är mycket vårdande för huden. Ser jättefint ut på dig.

  4. Tack! Visste faktiskt inte att det är vårdande. Trodde mest det var för finishens skull. Men nu vet jag i alla fall, tack för det 😀

  5. Ja silke är fantastiskt, det skyddar samt reglerar fett- och fuktbalansen i huden vilket gör att det passar både fet och torr hy. Är också väldigt bra i fuktigt klimat och hindrar att man svettas för mycket i ansiktet om det är varmt. Hauschka är ett märke som använder mycket silke i sitt smink.

    • Var tvungen att kolla mitt nya puder från Hauschka, där var det silke i minsann. Ska lägga det du skriver på minnet. Blir lika glad varje gång jag lär mig nåt nytt 😀

Kommentera

