Uppdatering – Skin Food som primer

Tänkte uppdatera mitt tidigare inlägg lite. För mig passade inte Skin Food alls som primer även om min hud är ganska torr. Trots att jag klappade in ytterst lite och använde mineralfoundation ovanpå så blev huden fet och min foundation lade sig i veck och blev flammig. Upptäckte dessutom att huden var igenproppad på flera ställen. Om det bara är Skin Food som är boven kan jag inte svara på, men det verkade så.

Min slutsats är att den i så fall passar som primer på väldigt torr hud för att undvika att makeupen blir kakig och huden flagnar.

2 responses to “Uppdatering – Skin Food som primer

  1. Inte så kul när foundationen blir flammig.

Kommentera

