Saknade

Jag måste vara lite konstig. Senaste veckan har jag känt en saknad efter flera av mina Hauschka-produkter som jag skrev några rader om här. Huden känns hyfsat okej, ingen stramhet eller större irritationer, men inte riktigt hundra.

Ansiktsmjölken var jag inte så förtjust i. Inte heller den starka doften av alkohol i rengöringskrämen. Är väl inget större fan av Dr.Hauschkas dofter överhuvudtaget, men nu i efterhand känner jag att rengöringsprodukterna inte fick tillräckligt med tid för att kunna komma till sin rätt och att dofterna kanske inte är så tokiga ändå. Huden blev faktiskt väldigt mjuk, kändes ordentligt ren och fick en fin lyster. Ansiktsvattnet hade jag använt lite mer och gillade att friska upp huden med jämna sprut av ros- och örtdoftande fukt.

Man brukar ju säga att man ”inte saknar kon förrän båset är tomt”. Det känns lite så i detta fallet. Men jag får väl fortsätta härja runt bland de produkter som redan står i hyllan. Har åtminstone en kvittenkräm från Dr.Hauschka som jag börjat använda i dagarna. Den känns riktigt lovande.

Har du också kommit på i efterhand hur bra produkterna egentligen var?

7 responses to “Saknade

  1. Tidigare bytade jag hudvård ganska ofta, nu håller jag mig till mina favoriter som hängt ett tag. Förut trodde jag att gräset var grönare på andra sidan och provade massor.

    • Jag tror fortfarande gräset är grönare på andra sidan 😉 Har ännu inte hittat DE DÄR produkterna (tror jag i alla fall). Det är väl också lite av min grej att testa en massa nytt, även om det inte alltid är det allra bästa för huden, tyvärr.

  2. Japp, har insett det ett antal gånger hur bra en viss produkt faktiskt är som jag inte gillade först alls.
    Ofta har det för mig handlat om att jag antingen har använt produkten fel, eller så har det inte funkat bra p.g.a. att jag använt andra produkter i hop så att de inte har passat i hop helt enkelt.
    Mins enaste upptäckt är att Dr Hausckas ansiktsvatten faktiskt är riktigt bra (dock inte när man tar på bomull och sveper runt)

    • Det där har jag också funderat över, hur produkter funkar tillsammans. Det får nog bli ett eget inlägg om det 😉
      Håller med dig om ansiktsvattnet, det är faktiskt finfint har jag kommit på 😀

  3. Det har hänt mig flera gånger också. Men ibland har det varit tvärtom också, att jag upptäckt hur dålig någon produkt faktiskt varit för min hud först när jag slutat använda den, och märkt hur mycket bättre min hud blivit. 🙂

  4. Pingback: Gröna Beautyåret 2010, part five |

Kommentera

