Experiment; Rosa mejk

Snälla Gabriela tipsade mig om att jag bl.a. kunde testa rosa ögonmakeup. Jag blev genast väldigt sugen på att testa en Pretty Pink-variant. Hade inga bra rosa skuggor så det blev en blandning av lite allt möjligt, både på ögon och läppar. Jag kallar mejken Rosela (Rosa+Gabriela), fyndigt va 😉 

Hade ganska knappt om tid, men kladdade på lite smink för att se hur det blev med rosa. Vad tycker du, funkar rosa på mig? Har själv lite svårt att bestämma mig. Kanske bättre med nån annan ton, starkare färg..jag vet inte riktigt..

Utan blixt i dagsljus

 

 Med blixt

 

10 responses to “Experiment; Rosa mejk

  1. Åh, vilken ära!! Rosela, så vackert och fyndigt 🙂
    Så vacker du är!!
    En super fräsch och kripsig look!! Vacker som en nyponros. Om du vill ha lite mer djup så är det aunergine jag skulle ha velat testa. Om rosa är en bra färg , absolut!!
    Massvis med kramar, Gabriela

    • Tack själv, fina Gabriela 😀
      Aubergine skulle jag nog tro passar ännu bättre. Det är väldigt kul att få lite tips och att experimentera och höra vad andra tycker.
      Hoppas du kryat på dig ordentligt och att du får en skön helg!
      Massvis med kramar tillbaka 🙂

  2. Jag tycker du passar jättebra i rosa! Fint! 😀

  3. Jag tycker inte riktigt att rosa är din färg faktiskt med tanke på att du är lite rosa i din hudton.
    Så nej, det skulle inte jag satsa på när det finns så många bättre färger som du passar mycket bättre i.
    Det viktigaste är dock om du trivs i det eller inte, så är det alltid! 🙂

    • Ja, när jag tittar noga på bilderna tycker jag att jag ser extra rosa ut i hudtonen. Undrar om det är makeupen som tar fram det eller om det är ljuset och kameran? Nä, just den rosa färgen kanske inte är något jag väljer i första hand, håller med om att det finns färger som passar mig bättre. Intressant att ni tycker olika 🙂

  4. Det är fint på dig men jag skulle inte ha så ljus och kall ögonskugga närmast brynen. Det ser lite för hårt ut på dagen. Är det party däremot funkar det utmärkt. Jag skulle lägga en mjuk guldskugga närmast det rosa och en matt nästan hudfärgad under brynen eller skippa det helt.

    • Det blev faktiskt lite väl mycket av den ljusa skuggan närmast brynen, jag råkade ösa på för mycket och ägnade inte så mycket tid åt att rätta till det. Såg det först på bilderna att det såg väldigt kallt och nästan dammigt ut..haha.. Ska fortsätta experimentera. Tack för tipsen! 😀

  5. Ja, visst är det roligt att exprimentera och se att det ibland kan bli så mycket bättre än man tänk sig. Och att inte vara rädd för att blanda kalla och varma färger. Eller som maskör/ frisör/make-up artist Cajsa säger vi ska inte vara så rädd för kalla färger, det blir oftast mycket snyggare.
    Önskar dig vackra Jenny en mysig andra advent! 🙂

Kommentera

