Förkovra mig lite

Tänkte ägna helgen åt att förkovra mig lite i den här boken skriven av Helena Nyholm, legitimerad läkare och medicine doktor.

I jakten efter den perfekta hudkrämen är det lätt att glömma vikten av att även vårda insidan och vilken påverkan yttre faktorer faktiskt har på vår hud. Lider kroppen brist på vitaminer och mineraler, hormonerna är ständigt i uppror eller om man är så stressad att man kanske börjar tappa håret, så hjälper inte ens de bästa och finaste naturliga hudvårdsprodukterna man kan tänka sig. Solar du sönder din hud? Ja, då hjälper inte ens den bästa anti-aging eller regenererande hudkrämen mot rynkor och ödlehud.

Har ju för avsikt att bli lite klokare så jag kan ge min hud dom bästa förutsättningarna att se frisk och vacker ut och förhoppningsvis inte åldras i förtid. Får se vad boken har att bidra med.

Har du läst den?

13 responses to “Förkovra mig lite

  1. Har läst hennes första bok och tyckte att den var bra. Även den här verkar innehålla saker som jag håller med om, alltså gillar jag den redan 😉 Önskat mig den i Julklapp. 🙂

  2. Har läst alla hennes böcker, och denna, samt boken om hormonerna och maten tycker jag är helt klart mest intressanta! Hon lyckas verkligen få med den senaste forskningen på ett mycket lättbegripligt, nästan basalt, sätt. Det jag tycker haltar lite är avsnitten om balans och livsstil; det hade hon snudd på kunnat utelämna eftersom det finns böcker som behandlar dessa ämnen enbart och hennes egna värderingar lyser igenom alltför kraftigt. Men de mer ”medicinska” och forskningsbaserade delarna är bra, så jag önskar dig en skön helg i läsfåtöljen!

    Tips på bra bok om du även vill läsa mer om just balans och få kunskap samt konkreta tips, är Dan Hassons bok ”Stressa rätt”:-)

    • Tack ska du ha! 🙂 Upplever den också väldigt lättbegriplig. Det känns som att man lättare kan ta åt sig det hon skriver.
      Och tack för boktipset! Låter intressant.
      Önskar dig också en skön helg!

  3. Jag läser den just nu, har även hennes tidigare böcker och de är också bra. Perfekta böcker att ge bort i julklapp, jag har fått mycket inspiritation av dem. Nu är jag sugen på att läsa några böcker av Andrew Weil.

  4. Va’ spännande!! Hoppas du recenserar boken sen!!

  5. Andrew Weil är en av USA:s supergurus inom hälsa, och finns även bakom märket Origins. Intressant man, som är mkt för meditation, örter och detox – kan kännas väldigt dogmatiskt och flummigt vid första ögonkastet, men han är också seriös i sitt sökande efter kunskap om hälsa och välbefinnande. Värt att besöka drweil.com!

  6. Det är några produkter han står bakom i den serien. Det märks lite när han varit med 🙂 Har också läst hans böcker. Men kanske dags att kolla in böckerna igen, för att påminna mig om hans klokskap. Kram

Kommentera

