Hockeymamma

Har du hört det uttrycket? Här syftar det i alla fall på en halvtokig morsa som står och hotjar hysteriskt på både spelare och domare under matchen. Sån tänker jag aldrig bli. Jag är en stillsam hockeymamma som applåderar lite extra hårt när min stora kille lyckats peta in pucken.

Har i alla fall varit och tittat på när en av mina söner spelade match i ishallen. Dom vann (och stolt mamma fick se sonen göra två mål 😉  ). Eftersom jag sällan är utanför hemmets dörrar numera får jag passa på att sminka mig lite när jag ändå ska vistas bland folk.

Det blev inget vidare, men här bjuder jag på dagens ”Hockeymammamejk” 😀

Inte ens Nvey Ecos fina concealer eller foundation hjälper mot alla prickar som invaderat mitt ansikte. Här ser vi även smånariga läppar applicerade med halvfruset skimrande cerat/läppglans från Badger, vilket ger en osmaklig klump och klet-look.

Flugben som mascara dagen till ära och ostylade ögonbryn som pricken över i. Faktiskt blev jag ganska nöjd med ögonskuggorna. Använde en matt ljust gammalrosa skugga över hela ögonlocket, nästan helt matt chokladbrun skugga från Nvey Eco i globlinjen och som ett v i yttre ögonvrån. Lite vit ögonskugga från Nvey Eco som highlighter under brynet och inre ögonvån.

Sen vill jag ha en ny mössa också. En sån här söt i ekologiskt alpackagarn från Svensk. Finns hos Hildur.seRosettmössa från Svensk

6 responses to “Hockeymamma

  1. Läcker hokey mamma 🙂 och snygg make-up! En sådan mössa från Hildur vill jag också ha! Ger den bra värme?
    Kram kram

  2. Svar: Men tack så mycket ❤

    Åh jag nästan fryser av bara tanken att sitta i en ishall..hihi! Jag hade varit påpälsad deluxe ;D

    Jag tyckte du passade bra i den där nyansen på skuggan! 🙂

    • Ja, det var lite småkallt om man säger så. Men vad gör man inte för de små liven 😉
      Och tack, jag börjar faktiskt gilla just den skuggan mer och mer.

  3. Heja Hockeymamman! Jättefin mejk och jag förstår du vill ha den där myssan. Du skulle nog göra som Emil, sova i den i så fall! 😉 I´m home!

    • Skönt att du är hemma, har saknat dig! 😀
      Mejken kändes inte som nån höjdare, förutom skuggorna då, men tack 😉
      Skulle absolut sova i den. Speciellt eftersom vi har så kallt hemma emellanåt.

Kommentera

