Eko-sotning

Tror aldrig jag försökt mig på en sotning tidigare. Nu passade det bra eftersom jag ville kräma på ordentligt med skuggor för att utmana min primer från 100% Pure. Tidigare har jag inte varit vidare imponerad över resultatet när jag änvänt den på ögonlocken. Vi får se om det går bättre denna gång.

Något jag saknade var en svart flytande eyeliner, som jag förhoppningsvis får tummen ur att klicka hem snart. Vet att Ren Skönhet har en från Sante som verkar intressant. Så här blev det i alla fall:

I dagsljus utan blixt

 

Med blixt

 

 

På hela ögonlocket ovanför globlinjen tog jag en skimrande, ljust nougatfärgad skugga från Nvey Ecos palett nr 5. På hela rörliga locket samt under nedre fransraden tryckte jag fast mörkt grå/brun skimrande skugga från palett 6 som jag sedan suddade i kanterna. Vit skimrande skugga från palett 1 som highlighter under ögonbrynen och inre ögonvrån. Brunmetallic kajal från Korres innanför nedre fransraden. Ett lager mascara från 100% Pure och avslutade med två lager volymmascara från Dr.Hauschka. Så – Nu är jag redo för party här i min morgonrock! 😀

 

 

 

8 responses to “Eko-sotning

  1. Åh vilken snygg partymakeup det blev! En annan bra primer är Hauschkas flytande concealer, med den sitter ögonskuggorna som berg.

    • Å tack! Önskar det vore mer pigment och skimmer i den mörka skuggan bara. Och såklart eyeliner som ger det där lilla extra 🙂
      Bra tips! Det ska jag komma ihåg. Har testat Nvey Ecos concealer som primer en gång, men minns inte om det funkade bra..haha..

  2. Pernilla/ekoenkelt

    Supersnyggt! Jag måste verkligen lära mig hur man sotar.. Och köpa nån snygg naturlig ögonskugga också givetvis! =)

  3. *Busvisslar* Supersnyggt!

  4. Super snyggt!! Vilket djup det blev i blicken!Wow säger jag med, kan inte busvissla 😉

Kommentera

