Why?

Även om jag känner mig ung i sinnet så talar min biologiska ålder om för mig att jag inte är en ungdom längre. Kanske dags för anti age-produkter tänker jag. Man brukar ju säga att det kan vara lämpligt när man närmar sig trettio.

Surfade runt i jakt på lite allt möjligt och fastnade lite extra för Laveras nya serie My Age med vitt te och karanjaolja, som Jeanette tipsade om häromdagen. Tycker dom låter spännande och att designen på förpackningarna ser riktigt trevlig ut. Men sen såg jag att deras rengöring innehåller Sodium Coco-Sulfate!

Why Lavera?! Why??

Lavera - My Age Gentle Foaming Cleanser 50ml - Klicka på bilden för att stänga

Nu blev jag smått besviken! Är det någon som har en bra förklaring?

Den här dagkrämen låter i alla fall intressant:

Lavera - My Age Day Cream 30ml - Klicka på bilden för att stänga

”Karanjaolja och ekologiskt vitt te ger din hud ett naturligt lätt skydd mot uv-ljus. Naturliga superingredienser, bla. CO-Enzyme Q10 vårdar och bygger upp din hud för reducerade synliga rynkor.”

 
Kostar 259 kr för 30 ml hos Ren Skönhet.
Åldersnoja? Jag? – Nä, men jag tycker mig ana en och annan rynka här och var 😉 Frågan är om en kräm som denna håller vad den lovar.
Min jakt på allt och ingenting gav mig i alla fall en chockerande påminnelse att ALLTID läsa INCI. Precis som även Hannah påminde om igår. Suck!
2 responses to “Why?

  1. Precis samma sak tänkte jag när jag hade köpt ett Lavera schampo och märkte sedan efter någon dag att det stod sodium coco-sulfate i ingredienslistan. 😉 Jag gillar verkligen Lavera men varför måste de förstöra vissa av sina produkter genom att kasta i sodium coco-sulfate.

Kommentera

