Ecocertifierade mineralpigment

Alva Turm 5 Rich Planet

Jag visste inte ens att det fanns. Flera av er kanske minns min jakt på mineralskuggor som inte riktigt gick som jag tänkt, men nu har jag ju hittat ett ännu bättre alternativ – Jippi!

Mineralpigment kan användas till allt möjligt, ögonskugga, eyeliner, färga nagellack och läppglans m.m. Bara fantasin sätter gränser. Just dessa är av märket Alva och säljs i 6 st olika 4-pack, totalt 24 färger, för 24,20 €/st (ca 220 kr) i den tyska webshopen BioNaturel. Beställer man för över 100 € och paketet väger upp till 5 kg är det fraktfritt. I annat fall landar fraktkostnaden på 5,00 € eller 9,90 €.

Det är absolut värt att ta sig en ordentlig titt i BioNaturels sortiment. Fina märken och bra priser.

3 responses to “Ecocertifierade mineralpigment

  1. Fiffigt med en produkt som går att använda till lite vad som helst. Jag beställde från bionaturel i förra veckan men ännu har jag inte fått paketet, får hoppas att det kommer snart. 🙂

  2. Pingback: Ingredienser, Neobio och Torr hud |

Kommentera

