Ingredienser, Neobio och Torr hud

Om du inte redan besökt den tyska journalisten Rita Stiens sida om ingredienser i kosmetika tycker jag absolut du ska göra det. Stiens har även skrivit boken Skönhet – Till vilket pris? som jag skrev om här. Där kan du bland annat kolla upp ingredienserna på dina skönhetsprodukter på ett enkelt och lättbegripligt sätt. Så ta fram din förpackning och sätt igång!

För dig som är nyfiken så finns även jämförelser av innehåll i olika produkter t.ex. som på bilden ovan. 

Själv tycker jag produkterna från Neobio – ”The new generation of natural beauty” – verkar intressanta. De tillhör tydligen samma företag som bl.a. Sante och Logona. Så här skriver Stiens:

”The brand neobio (www.neobio.de) has experienced an extraordinary revival since joining the Logocos brand family (Logona and Sante among others). The brand has existed for a long time but the products and the whole image are completely new.”

Såg att Neobios produkter faktiskt finns hos Bio Naturel, som jag skrev om häromdagen. Bra priser dessutom. Måste nog ta mig en ordentlig titt på dem. Nån som testat?

Bl.a. finns det ett litet julklappskit med tre olika duschkrämer i spännande doftkombinationer:

 

Neobio Weihnachts-Geschenkset

Slutligen, för dig som vill ha lite tips när du ska välja kräm till torr vinterhy, kika här.

4 responses to “Ingredienser, Neobio och Torr hud

  1. Jag har varit på väg att klicka hem saker från Neobio flera gånger på Bionaturel, men det har aldrig blivit av. Nästa gång jag beställer därifrån ska jag definitivt köpa med mig några godsaker, duschcremerna och shampona verkar väldigt intressanta. Sniffade lite på deras grejer i en hälsokostaffär i Berlin förra året, och jag minns att de luktade jättegott i alla fall:)

Kommentera

