Smygtitt på vårdande bär

Jag blir verkligen mer och mer förtjust i oljor, både till ansikte och kropp. Kruxet tycker jag kan vara att dosera rätt för att undvika en flottig look. Men jag börjar lära mig.

Har inte tidigare testat ett oljeserum speciellt utformat för den tunna huden kring ögonen, så det ska bli spännande att bekanta mig ytterligare med Eye Serum Blueberry. Serumet känns verkligen superdrygt och jag vill i alla fall inbilla mig att huden faktiskt slätas ut med en gång.

Blueberry Queen påminner om ansiktserumet från Lisen Organics i doften, lite örtigt och blommigt, vilket känns mysigt som kvällsrutin. Denna oljeblandning känns lite lättare på huden och jag kan nog t.o.m. tänka mig att använda den dagtid, något jag vanligtvis inte brukar.

6 responses to “Smygtitt på vårdande bär

  1. Jag fick hem dessa i går och testade i går kväll. Jag har varit lite skeptisk till ansiktsoljor innan, men jisses vilken len och go hud jag vaknade med i morse! 🙂

  2. Det här låter som riktigt härliga oljor, det är inte så ofta man ser blåbärsfröolja i hudvårdsprodukter. Jag har gått över helt till att använda bara olja i ansiktet som fuktgivare, jag använder aldrig krämer längre. På kvällen efter rengöring smörjer jag just nu med Wise aromaserum ros, och sen på morgonen efter dusch med ansiktsvatten (tvättar inte ansiktet) masserar jag in W Lifestyle Organics Simsalabim ansiktsolja. Min hud har aldrig mått bättre:)
    *Kram*
    Ellinor

    • Ja, jag har goda förhoppningar 🙂
      Har också funderat på att enbart använda oljor om jag hittar någon som fungerar bra även dagtid. Testade med enbart Dr.Hauschkas Translucent över och avslutade med löspuder från Hauschka. Huden höll sig strålande hela dagen! 😀
      Kram kram

  3. Då måste jag tipsa dig om boken ”Guldet från växterna” av Finn Andersen,där finns många recept på olika oljeblandningar för både kroppen och ansiktet. Då jag själv närmar mig 50 strecket har jag upptäckt att just oljor är det absolut bästa att använda,gärna tillsammans med den här http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/kosmetika/silicea-face-body-repairing-gel-150-ml för att tillföra fukt också.

  4. Tack för tipsen! Visst är oljor härliga! Just den boken har jag faktiskt hemlånad från biblioteket. Det lutar nog åt att jag kommer köpa den eftersom det står mycket intressant att läsa om de olika oljorna 🙂

Kommentera

