Färger på Dr.Hauschka Translucent Make-Up

Fick prover på tre olika nyanser av Dr.Hauschkas tonade makeupkräm Translucent Make-Up. Vet att fler är nyfikna, så här kommer dom:

01 – Ljus hy med gula toner

02 – Ljus hy med röda/rosa toner

03 – Mer solbränd hy

Finns även i nyanserna 00Porslin och 04Mocca.

01:an passade mig bäst. Jag har en del röda nyanser i ansiktet, men resten av kroppen har ganska mycket gult i sig. Det passade inte med vare sig 02:an för sig eller 01 och 02 blandade. Det blev för mycket rödrosa mot resten av kroppen. Såg med en gång att 03:an var för mörk, så den testade jag knappt. Kan tänka mig att den passar mig ganska bra framåt sommaren.

De är inte så täckande, kanske något mellanting mellan tonad dagkräm och foundation, men jämnar ut hudtonen väldigt fint och känns verkligen härliga på huden. Toppat med lite löspuder från Hauschka blev resultatet en superfin naturlig bas med lagom lyster – perfekt till vardags. Sitter dessutom bra. Har lite tantig doft som jag faktiskt inte har så mycket emot, tycker den försvinner ganska snabbt ändå.

Det lutar definitivt åt ett köp. Priset är ju bara ynka 169 kr hos Bodystore.se. Har du fortfarande inte utnyttjat möjligheten att få 100 kr att handla för kan du läsa mer här.

One response to “Färger på Dr.Hauschka Translucent Make-Up

  1. Pingback: Hauschka Translucent Makeup

Kommentera

