100 % naturligt och ekologiskt ansiktskit

Jag är otroligt nyfiken på detta hudvårdskit från Natures Paradise. Samtliga ingredienser är 100 % naturliga och ekologiska, alltså inte bara av ”naturligt ursprung” så som även många syntetiskt tillverkade ämnen också är.

Kitet består av skumrengöring, ögonmakeup-remover, toner, serum och ögonkräm. I ingredienslistan hittar vi t.ex. arganolja, granatäppelextrakt och äppelcidervinäger. Just nu kostar det 1.395 kr hos Plushälsa.

Attans också att jag redan köpt julklappar till mig själv.

7 responses to “100 % naturligt och ekologiskt ansiktskit

  1. Ja, det märket är jag också väääldigt nyfiken på och tänker definitivt lägga vantarna på några produkter när jag gjort slut på en del jag redan har..
    Hoppas på att de har någon riktigt bra solkräm för ansiktet till våren/sommaren också! Bra naturliga växer verligen inte på träd tyvärr..

    • Då får du berätta sen hur de är 🙂
      Solkräm är ett riktigt krux det där. Jag läste nånstans att man kunde blanda själv med oljor och titaniumdioxid. Kanske det man får göra om man till ha produkter som är helt rena 😉

  2. Enligt lag får man inte tillverka eller sälja solskyddsprodukter innehållande titaniumdioxid eller zinkoxid inom EU. Det är nanopartiklarna som anses vara ett problem, inte större partiklar, även om dessa också är förbjudna. Lite trist eftersom många solskyddsprodukter innehåller betydligt skadligare ämnen än titaniumdioxid och zinkoxid.
    Antingen får man göra som Jenny säger, dvs. tillverka själv, eller importera från USA och hoppas att man inte åker fast i tullen. Badgers Balm har de renaste solskyddskrämerna jag kunnat hitta.

    /Beatrice

  3. Tack för tipset! Ska komma ihåg Badgers solkrämer tills det är dags att shoppa.

    Men titaniumdioxid (titanium dioxide), är inte det samma som titandioxid? För det hittar jag i alla fall i min solkräm från ett svenskt märke.

  4. Det lär kanske dröja ett litet tag innan jag inhandlar något, men jag berättar absolut om det sen …
    Badger Balm ska jag också tänka extra på när det är dags för solskydd, bra tips 🙂
    Blanda själv har jag ocså haft funderingarn på…får väl se hur det blir den här gången…

Kommentera

