Svar på frågor del 1

I samband med tävlingen om en Skin Perfect Moisturiser från M Picaut ombads de tävlande att ställa en fråga till mig. Svaren på dem kommer publiceras efterhand, annars blir det ett så hiskeligt långt inlägg (vilket vi kanske fått nog av idag 😉 ). Här kommer i alla fall svaren på några av dem:

Hur gjorde du när du gick över till naturlig hudvård? Tog du produkt för produkt eller slängde du allt du ägde och började om från början?

Det jag började med var att byta ut min dagliga ansiktsvård. Då gav jag faktiskt bort mina konventionella produkter och köpte småprover på naturliga. Som tur var hade jag inte så mycket. Sedan fyllde jag på efterhand som det tog slut. Under en tid orkade jag dock inte vara lika medveten utan köpte även konventionella produkter t.ex. mascara, parfym, brun-utan-sol, hårinpackning m.m. Men det kändes helt enkelt inte rätt så jag gav bort i stort sett alltihopa.

Hur sjutton får du dina ögonfransar så långa och fylliga? Ser ju ut som du har lösögonfransar.

 Jag har tur som har långa och täta fransar av naturen, även om de är väldigt ljusa. För att få dem längre och fylligare brukar jag vara noga med att bygga på lite i taget dvs att jag målar flera tunna lager. Brukar funka med de flesta mascarorna.

 Har du någon favorit ansiktsskrub/peeling?

Nja, inte någon som jag inte klarar mig utan. Men jag gillar Dermanords Papayapeeling. Den tar man på torr hud på de områden som behöver peelas lite extra. När man tillsätter vatten löses kornen upp så jag brukar fukta mina känsliga kinder innan jag applicerar på dem så det blir mer skonsamt. Sen är den fet och krämig och löser upp gammalt fett och smuts på djupet. Enzymerna i papaya är dessutom bra på att lösa upp döda hudceller, så det känns som att denna peeling har det mesta.

 Vilken är din favoritprodukt, som du inte skulle vilja klara dig utan?

Oj! Jag tror inte det finns en enda produkt i mitt badrum som jag hittills upplevt att jag inte kan ersätta med någon av annat märke. En riktigt bra rengöring måste jag i alla fall ha, men där har jag ingen riktig favorit ännu utan provar mig fortfarande fram tills jag hittar en klockren.

Ska jag säga en enskild produkt av ett visst märke så kan jag nämna att Laveras handkräm Basis Sensitiv hängt med länge och ännu inte ersatts av någon annan. John Masters schampo är också grymt bra.

Kommentera

